همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم سهام معامله شده در بورس تهران طی دادوستدهای روز شنبه ۲۵ خرداد در حدود ۴۶۲.۶۸ میلیون سهم به ارزش ۳.۵۸ میلیارد ریال برآورد شد.

معاملات این روز شاخص بورس (قیمت و بازده نقدی) را ۷۴.۷ واحد بالا کشید و در رقم ۴۰ هزار و ۹۱۷ واحد نگه داشت.

در جریان مبادلات این روز شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم به رشد صعودی خود ادامه داد و با ۱۶ واحد افزایش به ۱۱ هزار و ۱۵۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول (عملکرد تالار اصلی) ۷۸.۷ واحد بالاتر آمد تا به رقم ۹ هزار و ۷۸۷ واحد برسد و در مقابل شاخص بازار دوم (عمکلرد تالار فرعی) با ۲۵۱.۵ واحد افت به ۱۱ هزار و ۹۸۳ واحد بازگشت.

شاخص صنعت در این روز تنها ۸.۵ واحد افزایش را تجربه کرد و روی ۸ هزار و ۸۸۴ واحد ثابت شد.

بر اساس گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام امروز بیشترین حجم تقاضا برای سهام شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران مربوط به سهام فولاد مبارکه اصفهان بود به طوری که یک هزار و ۱۱ دستور خرید برای ۴۷.۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۱۰.۶۶ میلیارد ریال صادر شد.

همچنین حجم تقاضا برای خرید سهام چادرملو امروز به یک هزار و ۹۶ دستور خرید برای ۱۰.۶ میلیون سهم به ارزش ۱۲۵.۴ میلیارد ریال رسید.

سهام دو شرکت یاد شده پرطرفدارترین سهم روز ۲۵ خرداد بود. در سوی مقابل بیشترین تعداد دستور فروش برای سهام باما صادر شد. در این روز ۵۳ نفر تعداد ۳۷۷ هزار و ۹۲۵ سهم این شرکت به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال را برای فروش عرضه کردند.

معاملات گل گهر، چادرملو و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر مثبت را در روند رشد شاخص‌های اصلی بورس طی دادوستدهای امروز بورس تهران داشت.

کد خبر 54893

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز