چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر- کامران محمدی: فردا، پس از چند ماه انتشار خبرهای گوناگون از بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، این جشنواره در استادیوم قدس شهر همدان آغاز می‌شود.

روابط عمومی جشنواره اعلام کرده است که  این مراسم از ساعت21 با حضور حدود 1500 میهمان داخلی و خارجی در فضایی فانتزی و شاد برگزار خواهد شد. هرچند که طبق معمول، سخنرانی وزیر و وکیل و مدیر هم حتما جزء این برنامه شاد و فانتزی محسوب شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سینمایی وزارت ارشاد، استاندار همدان، دبیر جشنواره و برخی از مدیران سینمایی و مدیران استان از جمله میهمانان برنامه فردا هستند که این یعنی دست کم 3 سخنرانی.

به جز سخنرانی

به جز سخنرانی، برنامه‌های دیگری هم برای مراسم فردا که طراحی صحنه‌اش را «امیر اثباتی» انجام داده است، در نظر گرفته شده است که بزرگداشت «مهدی فقیه» و
«رضا ناجی» از آن جمله است.

برگزارکنندگان همچنین قصد دارند همین اول کار، هیات‌های انتخاب و داوری را نیز معرفی کنند.اما برای این‌که فضا شاد و فانتزی بشود، اجرای مراسم افتتاحیه به «علیرضا خمسه» سپرده شده است و یکی از گروه‌های محبوب تلویزیونی چند آیتم نمایشی را در طول مراسم اجرا می‌کند.

یک گروه موسیقی به سرپرستی «بهنام صبوحی» هم موسیقی اجرا خواهد کرد و 60 کودک و نوجوان همدانی سرودی را برای آغاز مراسم می‌خوانند. علاوه بر این، برنامه‌های وی‍ژه‌ای به مناسب همدردی با کودکان فلسطینی در شصتمین سالگرد اشغال این کشور در مراسم افتتاحیه اجرا خواهد شد.

استقبال از پیش‌فروش بلیت

همزمان کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره اعلام کرده است پیش فروش بلیت‌های جشنواره امسال با استقبال مردم همدان مواجه شده است. مدیر اداری مالی بنیاد سینمایی فارابی در این باره می‌گوید: روز نخست فروش بلیت با استقبال خوب مردم مواجه شد که با سال گذشته قابل مقایسه نیست.

جواد میرزاخانی ادامه می‌دهد: 60 درصد ظرفیت سالن‌های پیش فروش می‌شود و در روز نخست، سئانس‌های 5 و 6 با استقبال بهتری مواجه بوده است. سئانس‌های اول و دوم تمامی سالن‌ها به مدارس اختصاص دارد و بلیت‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

البته خانواده‌های شهدا، ایثارگران، کارمندان دولت و دانشجویان با ارائه کارت از
20 درصد تخفیف خرید بلیت برخوردار می‌شوند. پیش فروش بلیت‌های جشنواره از 27 خرداد ماه در کانون دانش‌آموزی آغاز شده و تا امروز ساعت 19 عصر ادامه دارد.

حاشیه‌ها آغاز می‌شوند

درست در آستانه آغاز جشنواره 22، ظاهرا حاشیه‌های این دوره هم آغاز شده است و کم و بیش انتقادهایی به گوش می‌رسد.

دیروز محمدعلی طالبی که اخیرا فیلم سینمایی دیوار را کارگردانی کرده است، به ایسنا گفت: «برخلاف سال‌های گذشته امسال با بنده هیچ مذاکره و مشورتی درباره‌ جشنواره نشد و در مورد ارائه‌ فیلم خودم هم، پیش خود حدس می‌زدم اگر فیلم را ارائه کنیم، برخوردی مثل جشنواره‌ فجر با ما بشود. به هرحال دیوار به‌عنوان یک فیلم نوجوان می‌توانست در جشنواره شرکت بکند.»

مقصود طالبی از برخورد در جشنواره فجر، پذیرش سخت و همراه با اما و اگر آن است که پس از اعلام اسامی فهرست اولیه فیلم‌های پذیرفته شده، صورت گرفت.

طالبی ادامه می‌دهد: «در سال‌های گذشته همیشه یک نسخه از فیلم‌هایم را به جشنواره‌های کودک همدان و اصفهان ارائه می‌کردم و در عین حال در گذشته خود مسئولان جشنواره تماس می‌گرفتند، هماهنگ می‌کردیم و فیلم را برای پخش ارائه می‌کردیم.»

کارگردان «چکمه»، «کیسه برنج»، «تیک‌تاک» و «شهر موش‌ها» با انتقاد از شرایط تولید و اکران فیلم‌های کودک و نوجوان، اضافه می‌کند: «اگر مسئولان می‌خواهند کاری برای سینما انجام بدهند به داد فیلم‌های کودکان و نوجوانانی برسند که در سال‌های گذشته تولید شده است ولی فرصت اکران در سینما، تلویزیون و رسانه‌های تصویری برای آنها فراهم نشده است.

این فیلم‌ها همچنان خاک می‌خورند و دست بچه‌ها به آنها نمی‌رسد و تهیه‌کنندگان و کارگردانان آنها نیز همچون من دلسرد شدند.»بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تا 5 تیر در شهرهای مختلف استان همدان ادامه دارد.

کد خبر 55437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز