یکشنبه ۲ تیر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو ستاد مرکزی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی وزارت نفت از ارسال فهرست ۲۲ شرکت نفتی برای واگذاری به بخش خصوصی از طریق بورس به هیئت عالی واگذاری دولت خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پرویز راحت درباره روند خصوصی‌سازی در وزارت نفت گفت: در صورت ظرفیت پذیرش بازار، وزارت نفت حاضر است تعداد بیشتری از شرکت‌های نفتی را برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی کند.

راحت افزود: پالایشگاه‌های اصفهان و تبریز و شرکت‌های نفتی پتروپارس و پتروایران از مهمترین شرکت‌های وزارت نفت برای واگذاری در سال ۸۷ است.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که در بورس عرضه می‌شوند باید توانایی بازگشت ۲۰ درصد از سرمایه اولیه را داشته باشند گفت: این شرکت‌ها باید حداکثر پس از ۵ سال برای خریدار سودآور شوند.

راحت با اشاره به برخی مشکلات پیش روی واگذاری شرکت‌های نفتی افزود: ظرفیت پذیرش بورس، مهلت آماده‌سازی و اصلاح ساختار شرکت‌های نفتی، نبود کارشناس خبره برای ارزش‌گذاری شرکت‌ها و همکاری نکردن دستگاه‌ها برای تسریع در امر خصوصی‌سازی از جمله مشکلات پیش روی واگذاری شرکت‌های نفتی است.

عضو ستاد مرکزی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی وزارت نفت با بیان اینکه سال گذشته فقط سهام دو شرکت پتروشیمی فناوران و رازی در بورس عرضه شد گفت: در صورتی که بازار ظرفیت لازم را داشته باشد امسال شرکت‌های نفتی بیشتر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

کد خبر 55698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز