مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

وزیر نیرو امروز دوشنبه ۱۲ آبان برای افتتاح طرحی در شهرستان سرخه در قالب بیست و هفتمین هفته پویش الف-ب ایران در سفری یک‌روزه وارد استان سمنان شد.

رضا اردكانيان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان با بالگرد وارد شهرستان سرخه در استان سمنان شد و مورد استقبال عباس گلرو نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، علی مویدی‌زاده فرماندار سرخه، محمد طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

وزیر نیرو به منظور افتتاح طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه به همراه ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه به استان سمنان سفر کرده است. طبق گفته محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ، یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتیار برای اجرا و بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان سرخه در استان سمنان هزینه شد. طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه در سفر دوم حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به استان سمنان تصویب شد و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی، اجرای طرح با هدف تامین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه و تامین آب شهر سرخه ابلاغ شد.

هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است و در بیست و هفتمین هفته از این پویش طرح‌ آبرسانی به شهرستان سرخه با اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در استان سمنان با حضور وی افتتاح شد. در مجموع ۲۵۰ طرح صنعت آب و برق در ۳۱ استان با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۹۹ در قالب پویش «هر_هفته_الف_ب_ایران» به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان سرخه در ۱۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و با مرکز استان سمنان ۲۰ کیلومتر فاصله دارد، این شهرستان از شمال با شهرستان فیروزکوه استان تهران و از جنوب با اصفهان و کویر لوت از غرب با شهرستان آرادان و گرمسار و از شرق با شهرستان سمنان و مهدیشهر همسایه است. جمعیت شهرستان سرخه در سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر برآورد شد که بیش از پنج هزار و ۱۴۰ نفر از آن در مناطق روستایی زندگی می کنند.

کد خبر 561984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha