امکان فروش آنلاین کالا برای کسب‌وکارهای بومی و محلی، در پلتفرم مارکت‌پِلِیس دیجی‌کالا فراهم شد.

image.png

دیجی‌کالا در تازه‌ترین اقدام خود، با هدف شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت‌محور روستاها، پروژه کارآفرینی بومی را برای حمایت از کسب‌وکارهای بومی و محلی و با مشارکت نهادهای عمومی و ارگان‌های کشوری در دستور کار خود قرار داده است.

هدف از این همکاری و مشارکت، تلاش برای محرومیت‌زدایی، تسهیل اشتغال‌زایی و ایجاد جریان درآمدی پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی از طریق گسترش تجارت الکترونیک است.

به‌ این ترتیب بالغ بر ۲۰۰ کسب‌وکار بومی از دورترین روستاها در بیش از ۲۰ استان کشور، با پیوستن به جمع فروشندگان مارکت‌پِلِیس دیجی‌کالا در فاز نخست این پروژه، می‌توانند بیش از ۱۰۰۰ نوع محصول بومی و محلی خود را در بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه به‌طور مستقیم عرضه کنند که این عدد با اضافه شدن فروشندگان بومی جدید، افزایش پیدا می‌کند.

دیجی‌کالا امکان عرضه محصولات بومی روستاییان را در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود در حالی فراهم کرده که بحران ناشی از بیماری کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را با مشکل مواجه کرده است. در این میان، فروش کالاهای بومی  و محلی در مارکت‌پِلِیس دیجی‌کالا با بیش از  ۱۰۰ هزار فروشنده، علاوه بر اشتغال پایدار و توانمندسازی روستاییان، باعث تمرکززدایی و تسهیل دسترسی فروشندگان بالقوه در خارج از تهران و مراکز استان‌ها خواهد شد.

شایان ذکر است در راستای حمایت از کسب‌وکارهای بومی و محلی، فروش کالاهای این دسته از فروشندگان در مارکت‌پِلِیس دیجی‌کالا در ۳ ماه نخست اجرای طرح، معاف از کمیسیون خواهد بود.

گفتنی است، پروژه کارآفرینی بومی دیجی‌کالا، با مشارکت سازمان بسیج سازندگی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده و در آینده با پیوستن معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و صندوق کارآفرینی امید، فعالیت‌های آن گسترش پیدا می‌کند.

منبع: اتاق خبر دیجی‌کالا

کد خبر 567861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha