رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مرحله حیوانی و آزمایشگاهی واکسن کرونا توسط شرکت تولیدکننده انجام می‌شود و مرحله انسانی باید با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود که ما آمادگی انجام این مرحله را نیز داریم.

ساخت واکسن کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این‌که مرحله انسانی ۲ واکسن کرونا به زودی با همکاری این دانشگاه آغاز می‌شود، گفت: مرحله انسانی این محصول معمولا یکی دو ماه زمان خواهد برد تا ارزیابی کامل از واکسن به عمل آید. بسیار امیدواریم اواخر زمستان واکسن ایرانی کرونا تولید شود.

وی ادامه داد: بعد از این مرحله باید تولید انبوه آن آغاز شود که به نظر می‌رسد در ۶ ماه دوم سال بعد (۱۴۰۰) واکسن ایرانی کرونا به بازار وارد شود.

کوهپایه‌زاده گفت: ساخت واکسن مراحل مختلفی دارد، مرحله حیوانی و آزمایشگاهی توسط شرکت تولیدکننده انجام می‌شود و مرحله انسانی باید با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود که ما آمادگی انجام این مرحله را نیز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران میزبان ۲ کارآزمایی بالینی مرحله انسانی واکسن کرونا خواهد بود که قرارداد یکی منعقد شده و دیگری در مراحل پایانی انعقاد قرارداد است.

وی توضیح داد: کد اخلاق مرحله انسانی یک واکسن صادر شده و بلافاصله پس از دادن نمونه از سوی شرکت تولیدکننده، کار تزریق روی انسان آغاز خواهد شد.

کوهپایه‌زاده افزود: موافقت اولیه برای همکاری این مجموعه با دومین واکسن انجام شده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک این محصول هم به داوطلبان تزریق شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در حال حاضر افراد بسیاری داوطلب این کار شدند که باید کاندیدهای مناسب انتخاب شوند.

وی گفت: برای انجام مرحله انسانی هریک از واکسن‌ها باید ۲۰ تا ۳۰ هزار داوطلب در نظر گرفته شود که ما آمادگی داریم این حد از افراد را برای انجام این طرح جمع‌آوری کنیم.

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

کد خبر 568414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha