مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

همه ما تقریبا یک سوم از ۲۴ ساعت شبانه روز را به استراحت و خوابیدن می‌پردازیم.  پس در خرید تشک نیز باید به اندازه انتخاب لوازم خانگی، پوشاک و کفش حساسیت به خرج دهیم و یک تشک استاندارد تهیه کنیم.

تشک زست

زمان مناسب برای خرید تشک استاندارد

متاسفانه اکثر ما انسان‌ها زمانی برای خرید تشک مناسب اقدام می‌کنیم که دردهایی مانند درد کمر یا انحراف ستون مهره‌ها به سراغمان آمده و آزاردهنده شده است. البته با داشتن چنین عارضه‌هایی دیگر  خرید تشک استاندارد، اجباری است. اگر چه شاید این تشک‌ها سبب از بین رفتن دائمی دردهای شما نشوند اما کمک می‌کنند تا دردهای عضلانی و مهره‌ها کمی کاهش یافته و مانع از بدتر شدن وضعیت  جسمانی شما می‌شوند. در نتیجه تشک‌های استاندارد خوابی بهتر را برایتان فراهم خواهند کرد.

پس بهتر نیست برای جلوگیری از این دست مشکلات و دردهای جسمانی، از ابتدا تشک مناسبی برای خود تهیه کنیم؟

شما حتی اگر یک تشک خوب خریداری کرده باشید بعد از چند سال، باز هم لازم است تا تشک خود را عوض کنید یا به عبارتی هر زمان که متوجه تغییر شرایط فیزیکی بدن خود شدید، برای خرید تشک اقدام کنید.

تغییرات در نحوه زندگی نیز شاید شما را مجبور به خرید تشک جدید نماید. برای مثال احتمال دارد تشکی که امروز روی آن استراحت می‌کنید قبلا برای همسر یا خواهرتان بوده باشد. بنابراین این تشک متناسب با شرایط بدنی فرد قبلی خریداری شده و نمی‌تواند دقیقا مناسب بدن و نیازهای شما باشد. از طرفی در صورتی که از یک تشک دونفره و مشترک استفاده می‌کنید، بهتر است تشک برای هردو نفر مناسب باشد.

بروز حساسیت‌های پوستی، تجمع عوامل نادر بسیار مانند سلول‌های مرده پوست، مایعات بدن، گرد و خاک، ایجاد کپک و پیدا شدن حشرات موذی از سایر دلایل خرید تشک به شمار می‌آیند.

انواع تشک

وقتی که برای خرید تشک اقدام می‌کنید با تشک‌های متنوعی از برندهای مختلف روبرو می‌شوید که انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. از آنجایی که امروزه کاربران حتی در زمینه انتخاب تشک نیازهای متفاوتی دارند، تشک‌های مختلفی متناسب با انواع نیازها تولید و عرضه شده است. تشک‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

تشک فنری متصل

این نوع تشک‌ها در دسته طبی قرار نمی‌گیرند و به نوعی جزو قدیمی‌ترین تشک‌ها به حساب می‌آیند. یک فنر متصل در سراسر تخت به کار رفته است که به نسبت انعطاف پذیری این فنرها، تشک نرم یا سفت خواهد شد. تشک فنری متصل مناسب کودکان و افرادی است که مشکلات مفصلی و استخوانی ندارند.

تشک فنری منفصل

در تشک فنری منفصل یا پاکت اسپرینگ فنرها به صورت جدا از یکدیگر در پاکت‌هایی قرار گرفته شده‌اند که هر فنر به صورت مجزا عمل می‌کند. این تشک‌ها در دسته بندی تشک طبی قرار می‌گیرند و معایب تشک فنری متصل را در آنها مشاهده نخواهید کرد. تشک فنر منفصل از کمر و ستون فقرات پشتیبانی مناسبی دارد.

تشک مموری فوم (فوم حافظه‌دار)

مموری فوم نوعی فوم هوشمند است که با حرارت بدن شکل می‌گیرند و به دلیل همین ویژگی امروزه در اکثر تشک‌های جدید استفاده شده است. این تشک طبی با توجه به وزن کاربر و حرارت دریافتی تغییر شکل می‌دهد و عملکرد کاملاً متفاوتی دارد. در تشک مموری فوم حجم فشار وارد شده به بخش‌های مختلف بدن متفاوت است که این شاخصه باعث خون‌رسانی بهتر به اعضای بدن، پشتیبانی کامل کمر و ستون مهره‌ها و پیشگیری از دردهای مفصلی می‌شود.

تشک بادی

تشک‌های بادی کم‌حجم هستند و جابه‌جایی آن‌ها راحت است. روکش این تشک‌ها از فوم و الیاف است. هوای داخل تشک بادی نیز غالبا توسط یک پمپ برقی تأمین می‌شود که شما می‌توانید میزان باد آن را با توجه به راحتی خود برای خوابیدن، تنظیم کنید.

تشک آبی

در این نوع تشک علاوه بر فوم و دیگر الیاف، آب نیز وجود دارد که می‌توان دمای آن را به شکل دلخواه تغییر داد. تشک آبی برای افرادی که دچار کمردرد و گرفتگی عضلات هستند مناسب است.

تشک لاتکس

این تشک بسیار منعطف، سبک و ماندگار است و از بخش‌های مختلف بدن شما پشتیبانی می‌کند.

قیمت تشک

معیار های مهم در خرید تشک

ابعاد تشک

تشک‌ها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. ابعاد تشک انتخابی شما باید با سن، قد و وزن‌ شما تناسب داشته باشد. ساختار تشک‌ها برای هر رده سنی متفاوت است و میزان الیاف و مواد به کار رفته در آن‌ها نسبت به نیازهای کاربرانشان تغییر می‌کند. بنابراین هنگام خرید تشک به ابعاد آن و اینکه مناسب چه رده سنی می‌باشد، دقت کنید.

برای کودکان نیز تشک بزرگتری انتخاب نکنید که در بزرگسانی هم استفاده کنند، زیرا تشک بزرگسالان مناسب کودکان طراحی نشده و از عضلات آن‌ها به خوبی پشتیبانی نمی‌کند.

تشک کودک و نوجوان متناسب با فیزیک و ساختار بدن کودکان طراحی شده و از بروز آسیب‌های غیرقابل جبران استخوانی مانند انحراف ستون مهره‌ها جلوگیری می‌کند.

نرمی یا سختی تشک

تشک بیش از حد نرم و تشک بیش از حد سخت، استاندارد نیست. تشک باید نرمال باشد و راحتی شما را در هنگام خواب فراهم کند.

در هنگام استراحت بدن، نقاطی از بدن در تماس با تشک هستند که فشاری را به آن وارد می‌کنند. نرمی یا سختی تشک باید در حدی باشد که این نقاط فشار، در وضعیت درست خود باشند. همچنین نقاطی که منحنی هستند مثل کمر نباید روی تشک از حالت عادی خود خارج شوند و نیرویی از نقاط فشار به قسمت‌های منحنی بدن وارد نشود.

قیمت تشک طبی زست

تشک ایرانی بهتر است یا خارجی؟

شرکت‌های خارجی در تولید و طراحی تشک سابقه درخشانی دارند و گاها محصولات خود را به کشورهای مختلفی صادر می‌کنند تا به غیر کشور مبدا خود نیز بازار فروش داشته باشند.

تشک زست یکی از برندهای تولید تشک در آلمان است که انواع تشک‌های طبی را تولید و روانه بازار می‌کند. زست در کشورمان ایران نیز نمایندگانی در سراسر کشور داشته تا همگی افراد به راحتی به تشکی مناسب و طبی دست پیدا کنند.
سایت زست نیز راهی دیگر برای خرید تشک زست است که کاربران می‌توانند به راحتی سفارش خود در هر کجای ایران که هستند ثبت نمایند.

انواع تشک طبی زست را با آخرین تکنولوژی روز با پارچه‌هایی مرغوب و آنتی باکتریال خریداری کنید و از داشتن خوابی آرام و عمیق لذت ببرید.

کد خبر 569576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha