گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: راننده مسافرکش که بعد از قتل 8 زن و دختر جوان، اجساد آنها را در کنار جاده‌ها و بزرگرا‌ه‌های استان تهران رها می‌کرد، شامگاه چهارشنبه گذشته در رامسر دستگیر شد

بنا به اظهارات یک منبع آگاه، قاتل زنجیره‌ای که فعالیت خود را از  بهمن سال گذشته آغاز کرده است، امید نام داشته، 23‌ساله و اهل قزوین است.

وی که از 2 سال قبل ازدواج کرده است، پیش از این به اتهام آدم‌ربایی بازداشت شده و تنها با پرداخت جریمه نقدی آزاد شده است.

بنابراین اطلاعات، امید پس از ازدواج، به همراه همسر خود به کرج آمده است و سوار بر خودروی پیکان قرمز رنگ خود به بهانه مسافرکشی به شکار طعمه‌های خود در مناطق کمالشهر و مهرشهر کرج پرداخته است.

جوان جنایتکار بعد از آنکه زنان و دختران جوان را به قتلگاه خود در  آپارتمانی مسکونی در خرمدشت می‌کشاند، آنها را در فرصتی مناسب با روسری خودشان خفه می‌کرد و بعد از پیچیدن اجسادشان در ملحفه سفید رنگ، شبانه اجساد آنها را از خانه‌اش خارج می‌کرد و در مکان‌های پررفت‌وآمد و در ساعات خلوت رها می‌کرد.

او در تعدادی از موارد نیز برای رد گم کردن قربانیان خود را در داخل خودرواش به قتل می‌رساند و جسدشان را در کنار جاده رها می‌کرد.

به گفته این منبع آگاه، متهم جوان در بازجویی‌های صورت گرفته از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی کرج، تا کنون به 8 جنایت اعتراف کرده و انگیزه خود از جنایت‌ها را انتقام‌جویی از زنان اعلام کرده و گفته است: چون چند زن خیابانی از وی اخاذی کرده‌اند وی تصمیم گرفته است از زنان انتقام بگیرد.

وی همچنین درباره پرونده‌ای که در زمینه آدم ربایی دارد در ادعایی باورنکردنی گفته است: «3 سال قبل زمانی که زنی را به‌عنوان مسافر سوار خودروام کردم قسمتی از مسیر را اشتباه طی کردم که همین موضوع باعث ناراحتی زن جوان شد و وی از من به اتهام آدم ربایی شکایت کرد که به همین خاطر مجبور شدم برای جلب رضایت این زن مبلغ 150 هزار تومان بپردازم».

امید در ادامه بازجویی‌هایش درباره شیوه جنایت‌های مرگبار خود گفت: از 6 ماه قبل تصمیم به قتل زنان و دختران جوان گرفتم برای همین بعد از آنکه همسرم را به بهانه‌های مختلف نزد خانواده‌اش می‌فرستادم، طعمه‌هایم را به خانه‌ام که در طبقه دوم ساختمانی مسکونی  بود می‌کشاندم و بعد آنها را با روسری خودشان خفه می‌کردم.

به گفته یک منبع قضائی، جنایتکار زنجیره‌ای بزرگراه‌، با رها کردن اجساد قربانیانش در خیابان‌های پر رفت‌وآمد و معابر عمومی، ظاهرا هدف خاصی را دنبال می‌کرده است که کارآگاهان در جست و جوی کشف این انگیزه هستند.

همسایه‌های مرد جنایتکار چه می‌گویند؟

یک مجتمع مسکونی در خیابان خرمدشت کرج، مکانی است که جوان جنایتکار به همراه همسرش بعد از آمدن به کرج در آنجا ساکن شده است. در جست‌و‌جوی یافتن ردی از وی به آنجا رفتیم و با همسایه‌ها گفت‌وگو کردیم.

یکی از همسایه‌ها در حالی که با انگشت خانه این مرد را نشان می‌داد گفت که ماموران پلیس شب گذشته خانه جوان جنایتکار را پلمب کرده‌اند.

  • چقدر با امید آشنایی داشتید؟

او و همسرش مدت کوتاهی بود که به این آپارتمان  اثاث‌کشی کرده بودند، به‌نظر می‌رسید تازه عروسی کرده باشند، خانواده آرامی به نظر می‌رسیدند و با هیچ کدام از همسایه‌ها مشکلی نداشتند.

  • متوجه رفت‌وآمدهای مشکوک به خانه این مرد شده بودید؟

نه، چون ساکنان ساختمان همگی غریبه بودند و با همسایه‌ها رفت‌وآمد نداشتیم و زیاد به رفت‌وآمدها دقت نمی‌کردیم.

مرد جوان  چندین بار در جلسه ساختمان شرکت کرده بود، مرد بسیار آرامی به‌نظر می‌رسید، همیشه درباره موضوعات و اظهارنظرهای دیگر همسایه‌ها سکوت می‌کرد.

  • می‌توانی باور کنی که او 8 زن را به قتل رسانده باشد؟

باوراینکه جوانی با آن سن و سال کم، چنین انگیزه‌ قوی‌ای برای جنایت کردن داشته باشد برایم خیلی سخت است اما اگر او این کار را کرده باشد احتمالا یک بیمار روانی است.

  • اگر الان او را ببینی چه واکنشی نشان می‌دهی؟

حاضر نیستم توی صورتش نگاه کنم.

 آلبوم جنایت‌های قاتل بزرگراه‌

1 - مهرشهرکرج- کشف نخستین جسد،  بهمن 86 .
2 - اطراف ساوجبلاغ - کشف دومین قربانی، اسفند86.
3 - مهرشهر کرج - کشف سومین جسد، فروردین 87.
4 - چهارمین جنایت در کمالشهر،  اردیبهشت87.
5 - پنجمین جسد، مهرشهر، خرداد87.
6 - شکار ششمین طعمه، خرداد87.
7 - جسد هفتمین جنایت، خرداد ماه، جاده قزل‌حصار.
8 - زن مجهول‌الهویه‌ای که جنایتکار به قتل او اعتراف کرده است.

اظهارنظر فرمانده پلیس استان تهران

سردار علیرضا اکبر شاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- با  اعلام خبر دستگیری قاتل زنجیره‌ای زنان و دختران کرجی گفت: طی 6 ماه گذشته از آنجا که مشابهت‌هایی در نحوه قتل‌ها و رها ساختن اجساد قربانیان مشاهده می‌شد، ستاد ویژه‌ای مرکب از کارآگاهان جنایی مجرب و متخصص در پلیس آگاهی استان تهران تشکیل شد که مسئولیت ویژه بررسی پرونده جنایت‌های سریالی را برعهده داشتند.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی و بررسی سوابق متهمان در بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی، سرنخ‌هایی درخصوص مظنونان احتمالی بدست آوردند ولی به لحاظ فقدان دلایل و مدارک قانونی کافی ضمن اشراف و اطمینان ازعدم‌امکان وقوع قتل جدید، مظنونان را تحت کنترل قرار دادند اما متأسفانه به‌دلیل آنکه موضوع بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی و اجتماعی منتشر شد، باعث هوشیاری مظنون و فرار وی از استان شد.

فرمانده پلیس استان تهران ادامه داد: در این مرحله با تلاش‌ مضاعف، رد پای متهم در یکی از استان‌ها شناسایی و تیم‌های پلیس آگاهی مجدداً  وی را تحت نظر قرار دادند که خوشبختانه در شامگاه 19 تیرماه، مظنون بازداشت شده و در جریان تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده تا کنون به ارتکاب تعدادی از قتل‌ها به‌صورت ضمنی اعتراف داشته که تحقیقات پلیسی مفصل در این رابطه ادامه دارد و ان‌شاءالله در روزهای آینده با تکمیل این تحقیقات، اطلاعات کامل و جزئیات امر در اختیار عموم قرار خواهد گرفت

کد خبر 57668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز