فرمانده انتظامی پاکدشت از کشف ۱۴۵ قطعه اشیای عتیقه مربوط به دوره‌های هخامنشی و قاجاریه در این شهرستان استان تهران خبر داد.

عتیقه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا علی‌بخشی اظهار داشت:ماموران پلیس امنیت و یگان امداد شهرستان پاکدشت در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش اشیاء عتیقه، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در استان تهران افزود: با توجه به مشخصات ارائه شده از این افراد و با انجام اقدامات اطلاعاتی، گشت زنی هدفمند و شناسایی محل تردد ،خودروی این افراد در محور اصلی امام رضا(ع)  شناسایی و با دستور پلیس متوقف شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی این افراد، ۱۴۵ قطعه اشیای تاریخی شامل اشیای مسی و برنز، سرپیکان هخامنشی، انگشتری مهری و حلقه برنزی و مسی و چاقوی فلزی دسته تزئینی از جنس استخوان کشف شد که بر اساس اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیا مربوط به دوره‌های هخامنشی و قاجار است.

علی‌بخشی ارزش این اشیاء تاریخی را بیش از ۴ میلیارد ریال اعلام کرد. فرمانده انتظامی پاکدشت گفت: در این عملیات دو نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو سمند توقیف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع محترم و معرفی متهمین به مراجع محترم قضایی شد.

کد خبر 578800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha