بابک پور عالی:‌ مدیرعامل پرسپولیس که انگار سرش درد می‌کند برای جنجال، می‌گوید: «امسال استقلال را با 4 گل شکست می‌دهیم» و فتح‌الله‌زاده هم در پاسخ می‌گوید: «آرزو بر جوانان عیب نیست.»

 این روزها کری‌خوانی مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، از رقابت این 2 تیم برای خرید بازیکن نیز جذاب‌تر شده است.

داریوش مصطفوی که فقط 20روز از دوره مدیریتش در باشگاه پرسپولیس می‌گذرد در این مدت حسابی گرد و خاک بلند کرده است؛ ابتدا با آوردن مدیرعامل استیل‌آذین به پرسپولیس، بعد با آوردن قطبی و خرید بازیکنان آن‌چنانی و حالا با کری خواندن برای تیم رقیب.البته علی فتح‌الله‌زاده هم ختم برخورد با این‌گونه رفتارها است.

 مدیرعامل استقلال که سال گذشته به خاطر حضور حبیب کاشانی در راس باشگاه پرسپولیس زیاد مجال حاشیه‌سازی را پیدا نکرد، حالا با وجود داریوش مصطفوی شرایط را متفاوت می‌بیند و بدش نمی‌آیند کمی هم حاشیه‌سازی کند. به همین خاطر هم بگومگوی‌های رسانه‌ای این دو مدیر فوتبال ایران حسابی بالا گرفته و هیچ‌یک نمی‌خواهد عرصه را به دیگری واگذار کند.

1 - سرآغاز تمام این کری‌خوانی‌ها از نیکبخت واحدی شروع شد؛ بازیکنی که گفته می‌شود در آستانه ترک پرسپولیس و قرارداد بستن با استقلال قرار دارد. مصطفوی در مورد نیکبخت می‌گوید: «نیکبخت با پرسپولیس بزرگ شده است و پرسپولیس هم به نوعی به او بدهکار است. ما هیچ وقت این احساس را نداریم که او با ما نباشد. در این رابطه با قطبی نیز صحبت کرده‌ام و او این بازیکن را دوست دارد و هیچ مشکلی در سر راه پیوستنش به پرسپولیس وجود ندارد. ما نیکبخت و قطبی را با هم می‌خواهیم. ما نیکبخت و خلیلی و نیکبخت و توره را با هم می‌خواهیم، یک تیم منسجم با بازیکنانی مثل منصوری، فهیم، زارعی جوان که در لیگ هشتم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. پس بهتر است استقلالی‌ها فکر خودشان باشند و اینقدر دنبال بازیکنان ما نیایند. فتح‌الله‌زاده می‌خواهد با جذب نیکبخت پایه‌های مدیریتش را در استقلال مستحکم کند!»

این جمله آخر مصطفوی اشاره مستقیم به مدیرعامل استقلال داشت. به همین خاطر هم فتح‌الله‌زاده نتوانست آن را بی‌پاسخ بگذارد؛ «ما هیچ نیازی به نیکبخت نداریم. البته علیرضا از بهترین بازیکنان ایران است، اما به خاطر تعهداتی که داریم هیچ گاه دنبال بازیکنان پرسپولیس نخواهیم رفت. پس بهتر است خیال مصطفوی و دوستانش که فقط به‌دنبال پول خرج کردن بی‌حساب و کتاب است، از بابت نیکبخت راحت باشد.»

2 -  دومین سوژه دیدار سوپرجام باشگاه‌های ایران میان استقلال و پرسپولیس است؛ دیداری که اگر برگزار شود، تاریخ آن هشتم مرداد خواهد بود. مصطفوی انگار سرش درد می‌کند برای جار و جنجال؛ «سوپرجام‌ها در تمام دنیا، یک بازی تشریفاتی است و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست. ما می‌خواهیم تیم‌مان را آماده کنیم و حضور موفقی در لیگ آتی داشته باشیم. معتقدم باید نوار تساوی‌های پی‌درپی پرسپولیس و استقلال پاره شود. به همین خاطر با تمام احترامی که برای تیم استقلال قائلیم، می‌خواهیم آنها را در مسابقات لیگ با 4 گل شکست دهیم.»شکست استقلال آن هم با 4گل. فتح‌الله‌زاده هر چقدر هم که صبور باشد، در این یک مورد نمی‌تواند سکوت اختیار کند. او می‌گوید: «از قدیم گفته‌اند آرزو بر جوانان عیب نیست.  البته چیزی که به‌نظر من عجیب می‌آید، پیش‌بینی‌ دقیق داریوش‌خان است. اینکه پرسپولیس با 4 گل استقلال را می‌برد، فقط در یک صورت می‌تواند درست باشد و آن اینکه مدیرعامل پرسپولیس خواب نما شده باشد.

مصطفوی اگر بداند روی نیمکت ما امیر قلعه‌نویی می‌نشیند، هیچ گاه این‌طوری نتیجه داربی را قضاوت نخواهد کرد!»

3 - اوج کری‌خوانی مصطفوی و فتح‌الله‌زاده اینجا است و البته مقصر هم مدیرعامل پرسپولیس است. او وقتی می‌خواهد بگوید وقت سر خاراندن ندارد، این‌گونه منظورش را به مخاطب می‌رساند؛ «در حال حاضر تمام وقتم صرف آماده‌سازی هرچه مطلوبتر تیم است و آنقدر گرفتارم که ممکن است هنگام عبور از کنار فتح‌الله‌زاده، او را نشناسم. در هر حال ورزش همیشه به ما یاد داده که به پیشکسوت‌ها احترام بگذاریم، حال اگر فتح‌الله‌زاده از من کوچکتر است، تفکراتش را در این باره بیشتر کند!»

شما جای مدیرعامل استقلال بودید در واکنش به این اظهارنظر چه می‌گفتید؟! زیاد لازم نیست فکر کنید، چون خود فتح‌الله‌زاده بهترین پاسخ را در آستین دارد؛ «مصطفوی گفته مرا نمی‌شناسد؟! البته حق هم دارد که نشناسد، چون او دچار آلزایمر شده است. این فراموشی هم به خاطر کهولت سن است. او آنقدر پیر شده که گذشته را به یاد نمی‌آورد وگرنه دلیلی ندارد که بگوید مرا نمی‌شناسد!».

مطمئنا این جنگ و جدل گفتاری تا پایان سال ادامه خواهد داشت. پرسپولیس و استقلال به خاطر حضور هر دو در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران، با هم در رقابت هستند و مدیران آنها هم از هر حربه‌ای برای تخریب یکدیگر و پیشی گرفتن از رقیب استفاده خواهند کرد.

کد خبر 57963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز