دوچرخه سوار برتر سال 2007 آسیا و سلطان کوهستان آسیا یک از رکابزنان تیم ملی دوچرخه سواری در مسابقات المپیک پکن است.

 حسین عسگری سال گذشته هم به‌عنوان دوچرخه سوار برتر قاره معرفی و از طرف فدراسیون جهانی این رشته به ایتالیا دعوت شد تا جام برترین بازیکن قاره کهن را با خود به ایران بیاورد. حالا او یکی از معروفترین دوچرخه‌سوارن آسیاست که در بزرگترین رویداد ورزشی سال باید در کنار دوچرخه‌سواران مطرح این رشته رقابت کند. عسگری معتقد است تیم دوچرخه‌سواری ایران در المپیک پکن بهترین نتیجه تاریخ خود را به دست می‌آورد؛ «تا حالا که همه‌چیز خوب بوده؛ امیدوارم در فرصت باقیمانده تا المپیک هم مشکلی پیش نیاید و با آمادگی کامل راهی پکن شویم. من فکر می‌کنم در این المپیک نتایج درخشانی به نام ایران ثبت می‌شود.» حسین عسگری در حال حاضر در مسابقات بین‌المللی چین حضور دارد تا با آمادگی کامل راهی مسابقات المپیک شود.

  • الان وضعیتتان چطور است؛ آماده هستید؟

بله آماده‌ام.تمرینات خوبی داشتیم. تا یکی دو روز دیگر هم با قادر میزبانی در مسابقات بین‌المللی چین شرکت می‌کنیم که مسابقه تدارکاتی خیلی خوبی قبل از المپیک است. یک دوچرخه‌سوار هرچه بیشتر رکاب بزند و مسابقه بدهد آماده‌تر می‌شود.

  • پس با این حساب باید منتظر درخشش شما در المپیک باشیم؟

من هم امیدوارم ولی از حالا نمی‌توان گفت. من و قادر میزبانی هم قسم شده‌ایم که برای کشورمان افتخار بزرگی به دست بیاوریم. حضور در المپیک، بزرگترین افتخار یک ورزشکار است؛ حالا چه بهتر که با موفقیت هم همراه باشد. ما می‌خواهیم بهترین نتیجه تاریخ دوچرخه‌سواری ایران را به دست بیاوریم.

  • شما سلطان کوهستان آسیا هستید؛ یعنی‌چه؟

یعنی اینکه قدرتمندترین آدم کوهستان باشی؛ نه شوخی می‌کنم. سلطان کوهستان لقب دوچرخه‌سواری است که در سنگین‌ترین سربالایی‌ها بیشترین امتیاز را به دست می‌آورد. کسی که زودتر از همه بلندترین خط ارتفاع را قطع کند و زودتر از بقیه هم به خط پایان برسد، پیراهن کوهستان را می‌پوشد.

  • شما دوچرخه‌سوار برتر قاره هم هستید؟

بله سال گذشته از طرف فدراسیون جهانی به‌عنوان دوچرخه‌سوار برتر قاره آسیا معرفی شدم. حتی به مراسم تجلیل از دوچرخه‌سواران برتر دنیا در ایتالیا هم دعوت شدم ولی به خاطر اینکه دیر باخبر شدم و نتوانستم ویزا بگیرم، جا ماندم. البته آنها خودشان کاپ بهترین دوچرخه‌سوار آسیا را برایم فرستادند.

  • دوچرخه‌سواری  چه جذابیتی دارد؟

این رشته خیلی هیجان دارد؛ البته هیجان همراه با آرامش. در جاده فقط طبیعت هست و تو. البته سختی و خطر هم دارد. زمستان با برف و سرمایش،گرمای تابستان، ماشین‌هایی که با سرعت از کنارمان رد می‌شوند و... .

  • شما تا حالا در تیم‌های اروپایی هم رکاب زده‌اید؟

پیشنهاد داشته‌ام ولی خیلی جالب نبوده. گذاشته‌ام برای بعد از المپیک.

  • و المپیک؛ با مدال برمی‌گردید؟

امیدوارم ولی هیچ قولی نمی‌دهم. من که با همه وجودم برای افتخار کشورم رکاب می‌زنم.

کد خبر 58471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز