مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به ظرفیت‌های مهم بانه در حوزه‌های مختلف گردشگری گفت: صنعت شالبافی از دیرباز در شهر آرمرده بانه رواج داشته به همین دلیل این شهر به عنوان شهر ملی شالبافی کشور معرفی شد.

شالبافی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  یعقوب گویلیان در نشست با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بانه اظهار کرد: شهر آرمرده مهم‌ترین خاستگاه صنعت شالبافی است و افراد زیادی در این بخش در زمینه شالبافی فعالیت می‌کنند و صنعت شالبافی زمینه اشتغال تعدادی زیادی از افراد را فراهم کرده است.  گردشگری با حضور بخش خصوصی نمود پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بازوی توانمند حوزه گردشگری هستند، در بانه علاوه بر گردشگری خرید در حوزه‌های دیگر گردشگری تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.  با توجه به نزدیکی بانه به مرز زمینه برای گردشگری سلامت فراهم است در صورت رسمی شدن مرز سیرانبند بانه باید این بخش نیز در بانه فعال شود چراکه توسعه گردشگری سلامت به یک نیاز در این شهر تبدیل می‌شود.  برای شکوفایی بخش‌های مختلف حوزه گردشگری باید برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم و ظرفیت‌ها را شناسایی و فعال کنیم.

سعدالله رحیمی‌خواه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۹ متقاضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در ۳۰ هکتار زمین درخواست دادند.  بسیاری از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری به لحاظ مالیات مشکل دارند و هیچگونه شفافیت مالیاتی از طرف اداره مالیات و دارایی وجود ندارد و سرمایه‌گذاران در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

در این جلسه سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه گردشگری از مالیات‌های زیادی و عدم حمایت دستگاه‌های خدمات رسان شاکی بودند.

کد خبر 589497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha