«حسین صفری سیدآبادی»، نویسنده هم‌محله‌ای چند سالی است که بازنشسته شده و جالب اینکه در این مدت زمان توانسته بیش از ۶ جلد کتاب بنویسد.

کتاب کنار هفت سین

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام: چهره ساکن محله علی‌آباد جنوبی تاکنون کتاب‌های فراوانی را به اهالی محله به‌ویژه کودکان و نوجوانان اهدا کرده است. سیدآبادی که روزانه ۶ تا ۸ ساعت برای مطالعه و کتابخوانی وقت می‌گذارد به شهروندان توصیه می‌کند در ایام تعطیلات نوروزی از خواندن کتاب غافل نباشند و حداقل روزی یک ساعت از وقت خود را به این کار اختصاص دهند. او چند توصیه دارد که در ادامه می‌خوانید.

یک کتاب کنار سفره هفت‌سین!
 «حسین صفری سیدآبادی»، نویسنده

گام اول : کنار سفره هفت‌سین یک جلد کتاب بگذارید و در سال جدید عهد ببندید که روزانه چند ساعت مطالعه داشته باشید.

گام دوم : طبق علاقه کتاب‌تان را انتخاب کنید، چراکه در غیر این صورت خیلی زود خسته می‌شوید و کتاب را کنار می‌گذارید.

گام سوم : تلاش کنید کتاب‌هایی که انتخاب می‌کنید از نویسندگان مطرح و شناخته شده باشد، این‌طور که باشد از وقتتان بهترین استفاده را برده‌اید.

گام چهارم : برای خواندن کتاب برنامه‌ریزی و طبق آن عمل کنید حتی به مهمان‌های نوروزی هم می‌توانید توصیه کنید که یکی از کتاب‌ها را بخوانند اما قبل از آن جلد کتاب را با مواد ضد عفونی‌کننده پاکیزه کنید.

گام پنجم : نکته‌برداری و یادداشت‌برداری را فراموش نکنید.

گام ششم : گاهی اوقات پس از خواندن رمان و داستان‌ها، قلم و کاغذ دست بگیرید و  قصه را آن‌طور که دوست دارید، بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند که اگر استعداد نویسندگی دارید، خیلی زود کشف شود.

کد خبر 590990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha