پای رئیس‌جمهوری آمریکا هنگام بالا رفتن از هواپیمای شماره یک آمریکا لغزید و او سه بار زمین خورد تا شائبه‌ها درباره عدم سلامت او قوت بگیرند.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هنگام بالا رفتن از پله‌های «هواپیمای شماره یک» سه بار زمین خورد تا سؤالات جدیدی درباره سلامت او مطرح شود.

بایدن ۷۸ ساله که مسن‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ ایالات متحده است، سرانجام توانست از پله‌ها بالا رود و پیش از عزیمت برای دیدار با سران جامعه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار، بالای پله‌ها بایستد و سلام نظامی دهد.

پیش از این در ماه نوامبر گذشته پای رئیس‌جمهوری آمریکا هنگام بازی کردن با یکی از سگ‌هایش دچار شکستگی شد و او مجبور شد برای چند هفته از آتل‌های مخصوص ارتوپدی استفاده کند.

بایدن بعد از آن شکستگی گفته برای حفظ سلامت بدنی با دوچرخه‌های ثابت پلوتون تمرین می‌کند. او اغلب، هنگام حضور در سخنرانی‌های عمومی برای نشان دادن سلامتش با حالت دوی آرام روی صحنه ظاهر می‌شود.

با این حال چنین اقداماتی نتوانسته‌اند از شکل‌گیری شائبه‌ها درباره سلامت بدنی و ذهنی او جلوگیری کنند. بایدن، روز پنج‌شنبه تصادفاً کاملا هریس، معاون خود را به عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده خطاب کرد. او چند وقت پیش هم نام خواهرش را به جای همسرش گفت.

او همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه «ان‌بی‌سی‌ نیوز» به اشتباه به جای استفاده از کلمه «شوهر» برای همسر کاملا هریس، از کلمه «زن» استفاده کرد. بایدن در یک نطقی تلویزیونی نیز به اشتباه نام کوچک دونالد ترامپ را «جورج» گفته بود.

یکی از معروف‌ترین گاف‌های بایدن که با واکنش ترامپ نیز همراه شد زمانی بود که او به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت. ترامپ با تمسخر بایدن گفته بود او حتی نمی‌داند برای چه مقامی رقابت می‌کند.

بایدن همچنین چندی پیش در انتقاد از عملکرد ترامپ در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت، تا پایان سخنرانی او شمار قربانیان این بیماری در آمریکا به ۲۰۰ میلیون خواهد رسید که هزار برابر آمار واقعی بود.

وی در حین سخنرانی درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان  به اشتباه از اسم ایران استفاده کرد و گفت: «نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته‌اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند.»

کد خبر 591433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    1 0
    یعنی بهتر از این نداشتن واسه ریاست جمهوری به نظر من ترامپ بهتر از این بود لاعقل پرستیژ یک رئیس جمهور را به خوبی داشت دمکراتها همینن دیگه یک مشت پیر پاتال خنگ