رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران گفت: سال ۱۳۹۹ ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفان بازار این استان نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲۵ درصد رشد داشت.

نظارت بر بازار

به گزارش همشهری آنلاین، حسین اصغرزاده از انجام بیش از ۳۷۰ هزار مورد بازرسی واحدهای کسبی و اصناف مازندران طی سال ۱۳۹۹ خبر داد و به خبرنگار همشهری آنلاین گفت: با تلاش همکاران طی سال گذشته با وجود وضعیت کرونایی، تعداد بازرسی‌های انجام شده در بازار با توجه به شرایط خاص اقتصادی ایجاد شده ۴۸ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ بود.

وی افزود: از این تعداد بازرسی انجام شده بیش از ۲۴ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده برای واحدهای متخلف استان تشکیل شد که در رشد ۳۸ درصدی را در حوزه تخلفات شناسایی شده نشان می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده هم بیش از ۱۶۲ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ماقبل در حوزه ارزش ریالی پرونده ۱۲۵ درصد رشد داشت.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره چرایی افزایش ۱۲۵ درصدی ارزش ریالی پرونده‌ها با وجود رشد ۳۸ درصدی تخلفات گفت: دلیل این تفاوت آماری و اختلاف بین رشد تعداد تخلف‌های شناسایی شده و ارزش ریالی مجازات‌ها این بود که تعداد پرونده‌های تخلف اقتصادی کلان در بازار مازندران طی سال گذشته بیشتر بود.

اصغرزاده به افزایش نظارت‌ها بر بازار مازندران طی روزهای آتی به مناسبت ماه رمضان نیز اشاره کرد و افزود: نظارت‌های ویژه بر بازار مازندران قرار است طی روزهای ماه رمضان انجام شود. تمهیدات لازم برای توزیع کالاهای اساسی شامل مرغ، شکر و روغن در بازار انجام شده است.

کد خبر 594377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha