چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده برکنار شده گارد ریاست جمهوری موریتانی طی کودتایی اداره کاخ ریاست جمهوری در نواکشوت پایتخت این کشور را در دست گرفت

منابع امنیتی در پایتخت موریتانی اعلام کردند شماری از نظامیان بامداد روز چهارشنبه 6 اوت در پی یک کودتای نطامی، سیدی ولد شیخ عبداللهی رئیس جمهوری و یحیی ولد احمد وقف نخست وزیر موریتانی را بازداشت کردند.

گفته می‌شود این کودتا در پی عزل فرمانده گارد ریاست جمهوری و یکی دیگر از فرماندهان ارشد نظامی در موریتانی به وقوع پیوسته است.

President Sidi Ould Cheikh Abdallahi

سخنگوی رئیس جمهور موریتانی در مصاحبه با الجزیره ضمن حمایت از عبداللهی گفت: رئیس جمهور به هنگام صدور فرمان برکناری دو تن از فرماندهان ارشد نظامی موریتانی از اختیارات خود تجاورز نکرده است.

به گفته منابع امنیتی موریتانی، سیدی ولد شیخ عبداللهی که نخستین رئیس جمهوری منتخب دموکراتیک از زمان استقلال این کشور در سال 1960 است، در مکان نامشخصی در بازداشت است و نخست وزیر در پادگانی در نزدیکی دفتر رئیس جمهوری بسر می‌برد.

در پی وقوع کودتا ساختمان اصلی تلویزیون در این کشور توسط نظامیان محاصره و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز به طور کامل قطع شد.

اظهارات دختر رئیس جمهوری موریتانی

دختر سیدی ولد شیخ عبداللهی رئیس جمهوری موریتانی نیز در مصاحبه‌ای خبر بازداشت پدرش و وقوع کودتا را این کشور تایید کرد.

امل منیت شیخ عبداللهی که از ساختمان ریاست جمهوری سخن می‌گفت، اعلام کرد: گروهی از کماندوهای نظامی پدرش را بازداشت کردند و با خود بردند.

وی افزود کودتایی در موریتانی به وقوع پیوسته است.

دختر رئیس جمهوری موریتانی تصریح کرد ساختمان ریاست جمهوری همچنان در اشغال افراد مسلح است.

وی در عین حال گفت در هنگام این عملیات صدای تیراندازی نشنیده است

کد خبر 59991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز