یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو نفر در غروب روز شنبه 8 اوت بر اثر یک حمله انتحاری در خارج از سفارت فرانسه در نواکشوت پایتخت موریتانی مجروح شدند.

به گزارش الجزیره، پلیس اعلام کرد که یک بمب گذار جوان کمربند خود را که حاوی مواد منفجره بود در نزدیکی دیوار سفارت منفجر کرد.

بر اثر این انفجار دو نفر از کارمندان امنیتی سفارت فرانسه که در حال دویدن در بیرون از محوطه سفارت بودند، مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند. مارک فلاتوت یکی از مقامات سفارت فرانسه در نواکشوت نیز گفت: این دو مامور امنیتی به هنگام وقوع انفجار در نزدیکی فرد سوءقصد کننده در حال دویدن بودند.

این مقام سفارت فرانسه افزود: دو فرد مجروح شده اکنون در بیمارستان هستند و در عین حالی که آسیبی به آن‌ها وارد نشده به دلیل وقوع این انفجار شوکه شده‌اند.

یکی از مقامات وزارت خارجه فرانسه نیز با اشاره به اینکه بر اثر این انفجار خسارت به ساختمان سفارت وارد نشده گفت: هنوز زود است که بگوئیم سفارت هدف این حمله بوده یا خیر.

این انفجار 3 روز پس از آنکه محمد اولد عبدلعزیر در پی برگزاری انتخابات رسما ریاست جمهوری موریتانی را عهده دار شد، به وقوع پیوست. محمد اولد سال گذشته هدایت کودتا علیه دولت سابق موریتانی را در دست داشت.

بسیاری از مخالفان پیروزی محمد اولد در انتخابات ماه گذشته موریتانی را ناشی از تقلب دانسته‌اند، اما دولت فرانسه با ادعای اینکه محمد اولد در طی دوران زمامداری خود برخورد قاطعی با القاعده و سایر گرو‌ه‌های مسلح داشته است، اعلام کرده که حاضر به از سرگیری همکاری با دولت جدید موریتانی است. موریتانی سابق بر این مستعمره فرانسه بوده است.

کد خبر 87373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز