شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

فصل بهار که از نیمه می‌گذرد به تدریج روزهای گرم از راه می‌رسد هوای شب سفر و گردش یکی دو روزه در جنگل کارا به سر طبیعت‌گردان شمال تهران می‌افتد.  

كليسا

جنگل کارا یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مسیر کوهپیمایی درکه است. گستره زیبایی که به‌ویژه در فصل پاییز فرش زیبایی از رنگ‌های زرد، نارنجی و قهوه‌ای را پیش رو گردشگران قرار می‌دهد. اگرچه جنگل کارا در مسیر صعود به پلنگچال قرار دارد اما آنقدر زیبا و دلفریب است که به تنهایی مقصد گردشگری تمام‌عیار باشد.
 آرامش کم‌نظیر این جنگل هزار رنگ نه تنها خستگی و مسیر کوهپیمایی را از تن به در می‌کند، بلکه بهترین مکان برای رهایی از شلوغی شهر در چند کیلومتری تهران است. درختان ازگیل وحشی جنگ کارا چشم‌اندازی تماشایی دارند. شاید بسیاری از تهرانی‌ها این جنگل کوچک اما زیبا را ندیده باشند اما با تدارک یک برنامه کوهپیمایی ساده برای روز تعطیل می‌توانید صبح زود مهمان طبیعت بکر این جنگل زیبا شوید. برای دسترسی به جنگل کارا باید از میدان درکه حدود ۴۰ دقیقه، مسیر پلنگچال را در امتداد رودخانه زیبای درکه پیاده‌روی کنید. در امتداد این مسیر به کلبه کارا می‌رسید.  
از کلبه کارا تا جنگل کارا هم ۴۰ دقیقه راه است. اواخر بهار و سراسر تابستان شماری از علاقه‌مندان به طبیعت در این جنگل زیبا چادر می‌زنند و یکی، ۲ روز را دور از هیاهوی شهر می‌گذرانند.  
 

کد خبر 602129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha