چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

کریم اعظمی: در لیست جدید تیم‌ملی باز هم اسمی از علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا دیده نشد اما علی دایی سرانجام وحید هاشمیان را به اردو دعوت کرد.

به نظر می‌رسد که سرمربی ‌تیم‌ملی از هاشمیان در نوک خط حمله به عنوان یک بازیکن ثابت استفاده خواهد کرد.

مهاجم ایرانی بوخوم بعد از دعوت‌شدن به تیم‌ملی می‌گوید: «در مرحله قبل احتیاج به استراحت داشتم ولی حالا با کمال میل در خدمت تیم‌ملی هستم.»

  • با شروع بوندس‌لیگا شما یکی از بازیکنان ثابت بوخوم هستید و به نظر می‌رسد که این یک اتفاق مهم باشد.

بله، خودم هم باور نمی‌کردم که فیکس بازی کنم چون قبل از شروع مسابقات باز هم از ناحیه کمر اذیت شدم و دو هفته تمرینات تیم را از دست دادم.

البته تمرینات ویژه‌ای انجام دادم و فیزیوتراپی هم کردم ولی تصور نمی کردم که در هر دو بازی به طور ثابت در ترکیب قرار بگیرم.

  • ولی روزنامه‌های آلمانی نمره خوبی به بازیکنان ایرانی نمی‌دهند.

برای من هم تعجب‌آور است. پس از بازی این هفته، باز هم به من نمره خوبی ندادند در حالی که یکی از بهترین بازیکنان بوخوم بودم و سرمربی هم از عملکردم راضی بود و خوشبختانه  اصلاً نمره برایش مهم نیست.

  • این هفته چرا بازی دو بر صفر برده را با تساوی عوض کردید؟

ما در نیمه اول یک بر صفر جلو افتادیم و در دقیقه 50 هم گل دوم را زدیم ولی  یک دقیقه بعد گل اول را خوردیم و تمرکز بازیکنان کمی بر‌هم ریخت و باعث شد تا مدافع ما یک اشتباه بچه‌گانه انجام دهد و گل مساوی را هم دریافت کنیم.

  • با گذشت 2 هفته از بوندس‌لیگا هنوز گلزنی نکرده‌اید. فکر می‌کنید که تا پایان فصل چند گل برای بوخوم بزنی؟

من در این دو بازی موقعیت صددرصد گل نداشتم و باید در طول بازی صاحب فرصت گلزنی شوم تا دروازه حریف را باز کنم. تلاشم را انجام می‌دهم تا حداقل 10 گل برای بوخوم بزنم.

  • از اینکه به تیم‌ملی دعوت شدید چه احساسی دارید؟

به‌هرحال بازی‌کردن در تیم‌ملی برای هر بازیکنی افتخار است. من در دور اول اعلام کردم که به خاطر خستگی و استراحت‌نکردن نمی‌توانم به تیم‌ملی بیایم ولی گفتم که در دور دوم با کمال میل در خدمت تیم‌ملی هستم و حالا هم که به اردو دعوت شده‌ام به طور حتم
به ایران می‌آیم.

  • مثل اینکه قرار بود برای بازی با آذربایجان هم به ایران بیایید؟

فدراسیون فوتبال در این زمینه با باشگاه بوخوم مکاتبه کرد ولی این دیدار در لیست FIFA DAY نبود و بوخوم هم اجازه نداد که به ایران بیایم.

  • چه زمانی در برنامه‌ تمرینات تیم‌ملی حاضر می‌شوی؟

یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده به تهران می‌آیم.

  • به نظر می‌رسد که با دعوت شما به تیم‌ملی دیگر شایعه اختلاف‌تان با علی‌دایی از بین برود.

من هیچ اختلافی با او نداشتم و همیشه به علی دایی چه در زمانی که در تیم‌ملی بازی می‌کرد و چه الان که سرمربی است احترام گذاشته‌ام ولی متأسفانه بعضی‌ها مدام پشت سر مربیان تیم‌ملی حرف می‌زنند و فقط انتقاد می‌کنند. قبل از جام‌جهانی برانکو شجاع بود ولی بعد از جام‌جهانی او را ترسو خطاب کردند، از امیر قلعه‌نویی هم بعد از جام‌ملت‌ها به شدت انتقاد کردند و حالا این روش در مورد علی دایی هم ادامه دارد. در صورتی که من این مسائل را اصلاً نمی‌پسندم و درست نیست که بعضی‌ها فقط انتقاد می‌کنند. همیشه پشت سر مربیان تیم‌ملی حرف می‌زنند که این اصلاً خوشایند نیست.

  • با حضور در تیم‌ملی فکر نمی‌کنی که دوباره جایگاهت را در بوخوم از دست بدهی؟

من در هانوفر هم با چنین مشکلی مواجه شدم. آقای قلعه‌نویی قبل از جام‌ملت‌ها با سرمربی تیم ما حرف زد و او به قلعه‌نویی گفت که من با حضور در تیم‌ملی جایگاهم را در هانوفر از دست خواهم داد و باید تلاش کنم تا به ترکیب اصلی برگردم. در بوخوم هم چنین وضعیتی حاکم است، هفته گذشته شین‌جی‌اونو بازیکن ژاپنی ما برای یک بازی تدارکاتی تمرینات را ترک کرد و در حالی که در بازی اول فیکس بود در بازی دوم ذخیره شد. در آلمان با هیچ بازیکنی شوخی ندارند و بارها من با این مشکل مواجه شده‌ام. ولی متأسفانه هنوز بعضی‌ها می‌گویند که هاشمیان بی‌تعصب است و نسبت به تیم‌ملی تعصبی ندارد.

  • بازی با عربستان را چطور می‌بینید؟

هنوز زمان زیادی تا انجام این دیدار باقی‌مانده و معلوم نیست که دو تیم تا روز بازی چه شرایطی خواهند داشت. البته اعتقاد دارم که  بازی بسیار سختی است و امیدوارم با کسب امتیاز این کشور را ترک کنیم.

  • عدم انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های قوی و مطرح تیم ما را دچار مشکل نمی‌کند؟

این مشکل مدت‌هاست که در فوتبال ایران وجود دارد و اتفاق جدیدی نیست که در موردش حرف بزنیم.

کد خبر 61734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز