کیک موزی از کیک‌هایی است که عطر و طعم بی‌نظیری دارد. این کیک با ترکیب طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود؛ ما در ادامه دستور کیک خوشمزه و عالی موزی را برای شما توضیح داده‌ایم.

banana cake - کیک موز

به گزارش همشهری‌آنلاین، هنر آشپزی به حدی جذاب و شیرین است که افراد را از رشته‌های مختلف با گرایش‌های متفاوت به سمت خود می‌کشاند. روزنامه همشهری در صفحه «روز هفتم» خود نیز به این هنر پرداخته و طرز تهیه کیک موز را از زبان هدی شهرکی‌مقدم، آشپز جوان و معمار، آموزش داده است که در ادامه می‌خوانید:

مواد لازم

موز: ۲عدد
آرد: ۲۰۰گرم
شکر: ۱۰۰گرم
روغن مایع: ۱۰۰گرم
تخم‌مرغ: ۲عدد
وانیل: یک قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر: ۱۰‌گرم
گردو و شکلات خردشده به میزان دلخواه

طرز تهیه کیک موز | نکته کلیدی برای پف کردن این کیک خوشمزه

طرز تهیه کیک موز

۱- ابتدا با پشت چنگال موز را کاملا له کنید و کنار بگذارید. سپس تخم‌مرغ، وانیل و شکر را با همزن آن‌قدر هم بزنید که مایع کرمی رنگ و سبک شود.

۲- سپس موز را اضافه کنید و زمانی‌که مواد به‌خوبی مخلوط شد، روغن را کم‌کم اضافه کنید و در حدود ۵‌ دقیقه هم بزنید تا یکدست شود.

۳- سپس گردو و شکلات نسوز را اضافه کرده و باز یک دور هم بزنید. حالا آرد و بیکینگ‌پودری که با هم مخلوط شده را به مواد خیس اضافه کرده و با لیسک هم بزنید. دقت کنید که مواد، در این مرحله خیلی همزده نشود چون در آن صورت نان پف نمی‌کند.

۴- سپس کل مواد را درون قالب ریخته و دو عدد موز را نیز روی مواد گذاشته و در فر از قبل گرم‌شده با دمای ۱۸۰‌درجه به مدت ۴۰دقیقه قرار دهید.

کد خبر 619056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha