جمعه ۲۸ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد به مناسبت روز قدس، به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخنرانی کرد.

ایسنا گزارش داد که وی با اشاره به مقوله پرونده‌ی هسته‌یی کشورمان و حق کشورهای عضو آژانس و NPT گفت: طبق قانون NPT تمام کشورهایی که عضو آژانس هستند حق دارند به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی دست پیدا کنند و به نحوی فعالیت‌های خود را زیر نظر آژانس انجام دهند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در طول دورانی که بر روی مساله‌ی هسته‌یی و دستیابی به انرژی صلح‌آمیز آن کار می‌کرده، همیشه تلاش کرده در چارچوب قوانین NPT حرکت کند و فعالیت‌های هسته‌یی خود را به صورت شفاف انجام دهد.

احمدی‌نژاد گفت: ما شفاف‌ترین فعالیت‌های هسته‌یی را داشته‌ایم و همیشه در چارچوب قوانین آژاانس حرکت کرده‌ایم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران با اتکا به جوانان خود به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی دست پیدا کرده، گفت: کشورهای مدعی در این راه به ما یک پیچ و مهره هم ندادند، ما نه از حمایت حقوقی برخوردار بودیم و نه حمایت مالی آنها، بلکه این جوانان ما بودند که با اتکا به اندیشه‌های خود توانستند به این فن‌آوری دست پیدا کنند.

وی افزود: شاید ما تنها ملتی باشیم که تمام قوانین آژانس و تماما تکالیف خود را در برابر آژانس انجام داده و رعایت می‌کنیم.

وی گفت: هیچ نقطه‌ی غیرشفافی در پرونده‌ی هسته‌یی ما وجود ندارد و شفافیت فعالیت‌های هسته‌یی ایران برای همه روشن است.

وی ادامه داد: آن‌ها بمب‌های نسل دوم و نسل سوم تولیدمی‌کنند و اصلا به قوانین بین‌المللی در این ارتباط توجه نمی‌کنند، ولی مدعی ملت ایران می‌شوند و می‌گویند ممکن است که شما در آینده از فعالیت‌هاای صلح‌آمیز منحرف شوید و چون ممکن است که منحرف شوید نباید فعالیت هسته‌یی داشته باشید. این منطق مخالفین ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی است. پاسخ ملت ایران نیز به آن‌ها روشن است؛ ملت ایران بارها اعلام کرده که از حق خود در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی کوتاه نمی‌آید. ملت ایران بارها اعلام کرده که مخالف بمب هسته‌یی است ولی کسانی که در حاضر اعلام می‌کنند مخالف بمب هسته‌یی هستند و در مقابل ملت ایران ایستاده‌اند دروغ می‌گویند. در واقع آن‌ها در منطقه یک مشت جنایتکار بی‌آبرو را به سلاح هسته‌یی مجهز کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند که سلاح‌های این رژیم محدود شود. آن‌ها در واقع مخالف این هستند که ایران و کشورهایی مثل ایران به انرژی و چرخه‌ی سوخت دست پیدا کند. آن‌ها می‌خواهند ملت‌ها به آن‌ها نیازمند باشند و در آینده این فن‌آوری و مواد حاصل از آن را قطره قطره به ملت‌ها بفروشند.

رییس‌جمهور افزود: آن‌ها در واقع مخالف پیشرفت ما هستند؛ به ما می‌گویند که شما فعاالیت هسته‌یی نداشته باشید. ما به شما سوخت می‌دهیم. ما به آن‌ها گفتیم با شما قرارداد داریم که شما قطعات هواپیمایی به ما بدهید ولی این کار را نمی‌کنید. قرارداد را زیر پا می‌گذارید؛ درصورتی که طبق قوانین جهانی موظف هستید که این کار را انجام دهید ولی به صورت یکطرفه قرارداد را زیر پا گذاشته‌اید. حال سوال این است که شما چگونه می‌خواهید به ملت ما سوخت بدهید. شما دروغ می‌گویید. شما قراردادهای موجود را زیر پا می‌گذارید. حرف خود را زیر پا می‌گذارید. من به آن‌ها گفتم که شما فعالیت‌های هسته‌یی‌تان رامتوقف کنید و ما به شما قول می‌دهیم که از پنج سال آینده تولیدات خود را در این ارتباط با تخفیف 50 درصد در اختیار شما بگذاریم.

وی گفت: کشورهایی که مخالف دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی هستند باید بدانند که رفتار آن‌ها با ایران تبعات خوبی به همراه نخواهد داشت. شما با ملتی که تمام قوانین را رعایت کرده، با آژانس همکاری کرده و اجازه‌ی نظارت داده این‌گونه برخورد می‌کنید. می‌دانید که این رفتار شما چه پیامی خواهد داشت؟ این رفتار شما باعث خواهد شد که دیگر کشورها به NPT و آژانس نپیوندند؛ چراکه می‌بینند کشورهایی که عضو آژانس نیستند راحت‌تر می‌توانند به حقوق خود دست پیدا کنند. ما سوال می‌کنیم که چرا فلان کشور منطقه به سمت سلاح‌های هسته‌یی حرکت می‌کند؟ در جواب به ما می‌گویند چون او عضو آژانس نیست. رفتار این کشورها این‌گونه القا می‌کند که کشورهایی که عضو آژانس نیستند گویی از حقوق بیشتری در این ارتباط برخوردار هستند. رفتار شما با ملت ما باعث می‌شود که کشورهای دیگر به سمت مخفی‌کاری پیش بروند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد که به مناسبت روز قدس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: در آن‌جا پس از اتمام سخنرانیم، یک نفر گفت که قبول دارم انرژی هسته‌یی حق شماست و شما به سمت انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی حرکت می‌کنید ولی شما اگر بخواهید این انرژی را داشته باشید، کشورهای دیگر نیز می‌خواهند به این انرژی دست پیدا کنند و آن‌وقت ما چه‌کار کنیم؟ در آن موقع مصر و عربستان نیز می‌خواهند این انرژی را داشته باشند. من از این استدلال خنده‌ام گرفت و گفتم اگر دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی مشکلی ندارد، چرا دیگر کشورها نباید به آن دست پیدا کنند؟ چرا برخی از کشورها باید داشته باشند و برخی نداشته باشند؟ به آن‌ها گفتم که شما نمی‌توانید به این بهانه جلوی پیشرفت ایران را بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عزیزان من! جمهوری اسلامی ایران مدتی طولانی در برابر ادعای عدم اعتماد این کشورها سعی کرد که اعتماد آن‌ها را جلب کند و هر روز از حق خود بیشتر عقب‌نشینی کرد و گام به گام به عقب رفت تا آن‌جا که تمام فعالیت‌های خود را در این ارتباط توقیف کرد. حتی اصفهان که طبق مقررات در حال تولید یک فرآورد معدنی بود، پلمپ شد. مراکز تحقیقاتی ما تعطیل شدند، ولی مشخص بود که آن‌ها به دنبال اعتماد نیستند. اعتماد یعنی چه؟ اگر بنا به اعتماد باشد شما چگونه بمب می‌سازید و تجاوز می‌کنید؟ دنیا به شما اعتماد ندارد. ما به آن‌ها گفتیم در هیچ جا مقررات آژانس نوشته نشده که اگر کشوری می‌خواهد به چرخه‌ی صلح‌آمیز سوخت دست پیدا کند باید اعتماد شما سه چهار کشور را جلب کند. اعتماد شما چگونه جلب می‌شود. این یک حرف مبهم است. شما ممکن است بعد از 100 سال بخواهید بگویید بله. این یک چیز مبهم است؛ مانند عروسی که باید 100 سال دنبالش دوید و معلوم نیست که بله بگوید و تصمیم با خودش است که بله بگوید.

رییس‌جمهور با بیان این‌که شرایط جهان عوض شده است، گفت: ملت ایران زیر بار تهدید نخواهد رفت و فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را متوقف نمی‌کند.

وی ادامه داد: آن‌ها به ما می‌گویند که فعالیت‌های هسته‌یی خود را به صورت کوتاه مدت توقیف کنید وگرنه آبروی ما می‌رود. ما به آن‌ها می‌گوییم این کار را انجام نمی‌دهیم. آن‌ها می‌گویند یک روز توقیف کنید. ما زیر بار خواسته‌ی آن‌ها نمی‌رویم. به آن‌ها می‌گوییم به شما کمک می‌کنیم به صورت آبرومندانه آبروی‌تان حفظ شود.

وی یادآور شد: آن‌ها هنگامی که به لبنان حمله کردند، با صدور قطعنامه‌ای علیه ما فکر می‌کردند که در آن جنگ پیروز می‌شوند، ولی دیدید که جوانان لبنانی توانستند در برابر صهیونیست‌ها بایستند. در حال حاضر مشکل آن‌ها دو تا شده؛ چراکه در این قضیه آبروی شورای امنیت را نیز در کنار آبروی خودشان بردند. آن‌ها آبروی خود را فدای رژیم صهیونیستی کردند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم که تلاش نکنند تا مشکل خود را سه تا کنند و آن را افزایش دهند.

احمدی‌نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران مشکلی ندارد؛ چراکه در مسیر قانون و حق حرکت می‌کند و ما به کشورهایی که مخالف ایران هستند، می‌گوییم در مسیر عدالت حرکت کنید؛ چراکه حرکت کردن در این مسیر باعث می‌شود مشکلات حل شود.

وی گفت: این کشورها دائم شورای امنیت را به رخ ما می‌کشند، ما سوال می‌کنیم این چه شورای امنیتی است؟ همه می‌دانند که آمریکا و انگلیس دشمنان ملت ایران هستند. این‌ها رفته‌اند بالای سر شورای امنیت و دائم حق وتو وتو می‌کنند. چه‌طور است، کشورهایی شاکی هستند و خود شاکیان قضاوت و اجرا می‌کنند. این منطق، منطق فرعون است. این منطق پایان یافته است. این وضعیت شورای امنیت باعث شده که این شورا در حال حاضر فاقد مشروعیت باشد. در حال حاضر تصمیمات شورای امنیت در این وضعیت فاقد مشروعیت است. این منطق شما را هیچ‌کس، حتی پیرزن بی‌سوادی که در کوه‌های هیمالیا زندگی می‌کند، نمی‌پذیرد.

رییس‌جمهور گفت: ما راهکار خود را در ارتباط با بسته‌ی هسته‌یی ارایه دادیم ولی نمی‌دانم کشورهای اروپایی چه سودی می‌برند که آمریکا را همراهی می‌کنند. سوالم این است که شما 27 سال آمریکا را همراهی کردید، چه چیزی عایدتان شد؟

وی ادامه داد: به آن‌ها توصیه می‌کنیم، حق ایران را به رسمیت بشناسند. ملت ایران مقتدر است و این امر به نفع شماست. آبروی شما در گرو همراهی با ملت ایران است، نه مخالفت با ملت ایران. ما به آن‌ها می‌گوییم دست از لجاجت بردارید و برگردید. امروز همه‌ی ملت‌ها از شما نفرت دارند. ملت ایران تا آخر خواهد ایستاد. ما به آن‌ها می‌گوییم که مخالفت شما با ملت ایران باعث افزایش نفرت مردم ایران و جهانیان خواهد شد و چیز دیگری عایدتان نخواهد شد.

رییس‌جمهور گفت: علاقه‌مند بودم که در این‌جا در مورد تهران و انتخابات نیز حرف بزنم که وقت نیست.

رییس جمهور با بیان این که در حال حاضر تمام ملت‌های آزادیخواه‌ خواهان آزادی فلسطین هستند، گفت: در عین حال برخی از دولت‌ها فریاد آزادی‌خواهی، دموکراسی و حقوق بشر را سر می‌دهند ولی وقتی به مساله‌ی فلسطین می‌رسند این شعار و تمام ارزش‌هایی که شعار آن را سر می‌دهند زیر پا گذاشته و آن‌ها را در حمایت از رژیم صهیونیستی قربانی می‌کنند.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: این سوال مطرح است که چرا عده‌ای با تمام توان و هزینه کردن آبروی خود از رژیم صهیونیستی که رژیمی جعلی است، حمایت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ریشه‌ی تاریخی اشغال فلسطین توسط کشورهای استکباری گفت: فلسطین از نظر سیاسی و اقتصادی بسیار تاثیرگذار و مهم است و تسلط بر فلسطین که در قلب جهان اسلام قرار دارد برای کشورهای استکبارگر بسیار مهم و جزء آرزوهای دیرینه‌ی آن‌ها بوده است.

رییس‌جمهور ادامه داد: متاسفانه در قرن گذشته کشورهای استکباری از غفلت مسلمین و برخی از حاکمان خودخواه و فاقد صلاحیت سوءاستفاده کرده و بخشی از سرزمین‌های فلسطین را خریداری و مقدمات سلطه را فراهم و به صورت سازمان‌یافته سعی کردند که فلسطین را اشغال کنند، ولی اصل ماجرای اشغال فلسطین بعد از جنگ جهانی دوم بود؛ آن‌ها به دو بهانه فلسطین را اشغال کردند؛ اولین بهانه‌ی خود را جنگ جهانی دوم معطوف کرده و گفتند که در جنگ جهانی دوم شش میلیون یهودی به دست متخاصمان کشته و آن‌ها آواره شده‌اند و جهت این‌که آن‌ها اسکان پیدا کنند به این سرزمین آن‌ها را سوق دادند. دومین بهانه‌ای که آوردند این بودند که یهودیان از دو هزار و 500 سال قبل در این سرزمین زندگی می‌کردند و در حقیقت فلسطین سرزمین ابا و اجدادی آن‌هاست و ما دیدیدم که به بهانه‌ی هولوکاست و بازگرداندن صهیونیست‌ها به سرزمین آبا و اجدادی‌شان، فلسطین را اشغال کردند و باعث آواره کردن میلیون‌ها نفر فلسطینی شدند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در مورد هولوکاست سوال‌هایی مطرح است؛ اگر چنین چیزی واقعیت دارد، چرا اجازه نمی‌دهید که گروه محقق به صورت آزادانه در این مورد مطالعه کنند و اگر این واقعیت داشته باشد شفاف‌تر می‌شود و به عنوان یک موضوع قاطع تاریخی مطرح خواهد شد. چرا محققانی که اعتقاد دارند هولوکاست واقعیت ندارد یا مخالف این موضوع هستند را دستگیر و زندانی می‌کنید. هولوکاست در کجا اتفاق افتاد؟ مردم فلسطین چه نقشی در این قضیه داشته‌اند که در حال حاضر باید تاوان آن را بدهند. جنگ در جای دیگر رخ داده و عده‌ای این جنگ را آغاز کرده‌اند ولی اکنون کشورهایی دارند تاوان آن را می‌دهند که در جنگ هیچ نقشی نداشته‌اند. مردم فلسطین چه گناهی در جنگ داشته‌اند که اکنون باید تاوان آن را بدهند؟ این جنگ در اروپا رخ داده و ما هنوز پاسخ این سوال را دریافت نکرده‌ایم.

وی یادآور شد: هنگامی که در شورای روابط خارجی آمریکا در مورد هولوکاست صحبت کردم، اعضاء این شورا می‌گفتند که چرا هولوکاست را زیر سوال می‌برید؟ آن‌ها به من می‌گفتند که اشتباه می‌کنی. موضوع هولوکاست ربطی به مساله فلسطین و صهیونیست‌ها ندارد. به آن‌ها گفتم که اگر ربطی به این مساله ندارد پس به چه چیزی ربط دارد. به آن‌ها گفتم که چرا بر روی این مساله اینقدر اصرار دارید و آن را مقدس می‌شمارید و اجازه نمی‌دهید کسی در مورد آن تحقیق کند و با کسانی که در این زمینه تحقیق می‌کنند برخورد می‌کنید؟ چرا این‌گونه در مورد هولوکاست تعصب دارید؟ اجازه دهید که در این مورد تحقیق شود. به آن‌ها گفتم که اگر مساله هولوکاست به فلسطین ربط ندارد به چه چیزی ربط دارد؟ شما می‌خواهید از قضیه‌ی هولوکاست یک نتیجه در مورد زمان حال بگیرید و به همین بابت است که بر روی آن تعصب دارید. به آن‌ها گفتم که چرا وقتی مساله‌ی هولوکاست را مطرح کردم و در مورد آن عقایدم را گفتم سران رژیم صهیونیستی و روسای شما این‌گونه واکنش نشان دادند و موضع‌گیری کردند؟

احمدی‌نژاد گفت: در سفر اخیرم به نیویورک، از یک هفته‌ی قبل رسانه‌های آن‌ها تبلیغات سویی را سازماندهی کرده و می‌گفتند این همان آدمی است که هولوکاست را زیر سوال برده است. ولی خوشبختانه مردم این کشورها آگاه هستند و با آن‌ها همراهی نکردند. آن‌ها سعی کردند که حرکتی را علیه ما ایجاد کنند که خوشبختانه نتوانتستند. به آن‌ها گفتیم که اجازه بدهند یک گروه آزادانه در مورد قضیه‌ی هولوکاست تحقیق کند. گفتیم که اجازه دهید که یک گروه از انسان‌های صالح و منصف که خود شما نیز انصاف آن‌ها را تایید می‌کنید به صورت بی‌طرفانه این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و البته یک شرط هم گذاشتیم و آن این بود که اگر نتیجه‌ی استخراجی این محققان مخالف نظر آن‌ها باشد و نظر آن‌ها را تایید نکند نیز با آن‌ها برخوردی صورت نگیرد و منتظر هستیم که آن‌ها پاسخ این شرط را بگذارند و اگر آن‌ها این شرط را بپذیرند، انشاءالله یک گروه منصف از اروپا، آمریکا و آفریقا در مورد این قضیه تحقیق خواهد کرد.

رییس‌جمهور به بهانه‌ی دیگر اشغالگران فلسطین اشاره کرد و گفت: آن‌ها می‌گویند که از صدها سال قبل آبا و اجداد صهیونیست‌ها در این منطقه زندگی می‌کردند. سوال ما این است که آیا حاضرید این مساله را در مورد خودتان نیز بپذیرید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد که به مناسبت روز قدس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: به آن‌ها گفتیم اگر این مساله را به عنوان یک اصل بپذیرید، بسیاری از جغرافیای سیاسی جهان تغییر خواهد کرد؛ مثلا در 300، 400 سال قبل چه گروه‌هایی زندگی می‌کردند، و بر اساس این اصل کسانی که در 300، 400 سال قبل در این سرزمین زندگی می‌کردند صاحبان اصلی محسوب می‌شوند.

وی افزود: عزیزان! این رژیم برای یک ماموریت مشخص در منطقه ایجاد شده است؛ به صورت دائم کشورهای منطقه را تهدید و این زمینه را فراهم کند که قدرت‌های استکباری بتوانند با رسیدن به اهداف سوء خود کشورهای منطقه را چپاول کنند. گرچه برخی از کشورهای استکبارگر در حال حاضر به عنوان یک ابزار در دست رژیم صهیونیستی هستند، نقش این رژیم بسط سلطه‌ی کشورهای غربی است. ببینید! در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای شده که وقتی کشوری می‌خواهد با کشورهای استکبارگر قراردادی ببندد، این کشورها پیش‌شرط‌شان این است که در ابتدا باید رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند و در مجامع جهانی از آن حمایت کنند، یک قرارداد نظامی با این رژیم ببندد و بعد از آن با این کشور قرارداد تجاری می‌بندد.

احمدی‌نژاد گفت: رژیم صهیونیستی به وجود آمده تا کل منطقه را ببلعد.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای غربی در زیر سلطه صهیونیست‌ها 60 سال است که به واسطه‌ی جنگ جهانی دوم به این رژیم غرامت می‌دهند. ما با سران این کشورها رایزنی کردیم، نامه نوشتیم و پیام دادیم که تا کی مناسبات جنگ جهانی دوم باید حاکم باشد؟ کی این مناسبات تمام می‌شود؟ یک عده خود را پیروز جنگ می‌دانند و در همه جا می‌خواهند با سوءاستفاده از این قضیه زور بگویند و حق ویژه‌ای را برای خود قائل می‌شوند و با توسل به این جنگ مظلوم‌نمایی می‌کنند.

وی گفت: متاسفانه در برخی از کشورهای غربی برای این رژیم نماد درست کرده‌اند. در برخی از کشورها نمادهایی ساخته‌اند و کودکان و نوجوانان را به بازدید از این نمادها می‌برند و می‌گویند ببینید پدران ما آدمکش بودند، آدمسوز بودند و ملت خودشان را با این نمادها تحقیر می‌کنند و می‌گویند ما بدهکار هستیم و باید تا آخر عمر بدهکار باشیم. سوالم این است که به فرض این اتفاق در جنگ جهانی دوم رخ داده باشد، حال نسل‌های سوم این کشورها چه گناهی کرده‌اند که باید همچنان خسارت بپردازند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: آمریکا و انگلیس چه کاره هستند که دائم به بهانه‌ی هولوکاست به کشورها زور می‌گویند، مگر همین انگلیس پایه‌گذار جنگ و وحشت نبود، مگر همین انگلیس نبود که بازماندگان این جنگ را به فلسطین برد و فلسطین را اشغال کرد؟ این سوال مطرح است که آیا امروز در فلسطین بازماندگان این جنگ ساکن هستند، سوالم این است که سران رژیم صهیونیستی اهل کجا هستند؟ برخی از سران رژیم صهیونیستی ایرانی هستند یا متعلق به کشورهای دیگر. سوال داریم که چه جور مردمی که از نقاط مختلف جهان به این منطقه آمده‌اند حق تعیین سرنوشت دارند ولی مردم بومی این منطقه حق تعیین سرنوشت ندارند.

وی گفت: بحمدالله امروز شرایط عوض شده، مردم دنیا بیدار هستند، تمام ملت‌ها بیدار هستند و رژیم صهیونیستی نیز به شکست نزدیک شده است. خشم مردم جهان از اقدامات جنایتکارانه‌ی این رژیم افزایش پیدا کرده است.

رییس جمهور گفت: بقای رژیم صهیونیستی در سایه‌ی تهدید نظامی و قدرت نظامی است ولی امروز افسانه‌ی شکست‌ناپذیری فلسطین از بین رفته است و شما دیدید که رژیم صهیونیستی چگونه در لبنان شکست خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد که به مناسبت روز قدس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: امروز دیگر رژیم صهیونیستی در دنیا امنیت ندارد. امروز مردمی که در این منطقه به دروغ و با سنجاق به هم گره خورده بودند در حال از هم پاشیدن و گسست هستند، این رژیم در حال حاضر دیگر هیچ‌ قدرتی ندارد.

وی با بیان این‌که " امروز مردم منطقه یکپارچه هستند" افزود: امروز برای موجودیت رژیم صهیونیستی چیزی باقی نمانده است و شرایط برای این رژیم کاملا شکننده است. به آن‌ها می‌گوییم که درها را باز کنید و اجازه دهید که مهمان‌های ناخوانده ساکن در این منطقه به وطن خود برگردند و اگر کشورهای استکباری می‌خواهند کمک‌های مالی به آن‌ها بکنند این کمک‌های مالی را در وطن‌شان به آن‌ها بکنند، اگر آن‌ها اجازه دهند که درها باز شود، 4 الی 5 میلیون نفر ساکن در این منطقه به سرزمین‌های خود بازخواهند گشت.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: به حامیان رژیم صهیونیستی نصیحت و پیشنهاد می‌کنیم که دنبال جنایت‌های جدید نروند؛ چراکه امروز هر جنایتی که توسط رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد و هر فلسطینی که به خاک می‌افتد به پای حامیان این رژیم گذاشته می‌شود و مردم منطقه از حامیان این رژیم انتقام خواهند گرفت. به حامیان این رژیم می‌گویم که این رژیم رفتنی است و دیگر سودی برای شما ندارد، گرچه معتقدیم که هیچ‌گاه سودی نداشته است.

وی با بیان این که " امروز رژیم صهیونیستی به خرج افتاده و هیچ قدرتی ندارد" ادامه داد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر مانند یک ماشین جنگی فرسوده است که باید از رده خارج شود. دست از حمایت این رژیم بردارید و اگر این کار را نکنید این رژیم همراه با خودش شما را به باتلاق خواهد برد. بدانید که در حال حاضر خشم ملت‌های منطقه از شما افزایش پیدا کرده و دیگر تحمل جنایت‌های شما را ندارند. شما از حمایت از رژیم صهیونیستی هیچ سودی نمی‌برید و فقط تنفر و خشم و کینه مردم منطقه را به همراه خود خواهید داشت. به برخی از سران کشورهای منطقه نیز توصیه می‌کنیم که دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارید. به آن‌ها می‌گوییم که آمریکا آنطرف آب است ولی شما در همسایگی منطقه واقع شده‌اید. به شما می‌گوییم که این امر خشم ملت‌های منطقه را همراه خواهد داشت. به حامیان رژیم صهیونیستی می‌گوییم که شما 60 سال با مردم منطقه بداخلاقی کردید، دهن کجی کردید، ولی چه سودی بردید؟ امروز جوانان فلسطینی به تنگ آمده‌اند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنید، ولی جوان فلسطینی که از ظلم رژیم صهیونیستی به خشم آمده تروریست قلمداد می‌کنید؟ این منطق شما تا کی ادامه خواهد داشت؟ منطق شما به پایان رسیده است، ملت‌ها موافق منطق شما نیستند، ملت‌های منطقه شما را قبول ندارند و دشمن و مخالف شما هستند.

رییس‌جمهور در ادامه‌ی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: دو پیشنهاد را به حامیان این رژیم داده‌ایم؛ خودتان این رژیم را با دروغ و نیرنگ و حیله در این منطقه حاکم کردید و در حال حاضر بهترین راه این است که خودتان بساط این رژیم را جمع کنید، دست و پای این رژیم را جمع کنید و ببرید و شاید این اقدام باعث شود که خشم ملت‌های منطقه از شما کمتر شود. این امر به نفع شما و کشورهای منطقه است. حال شما در جواب می‌گویید ما رودربایستی داریم و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم صهیونیست‌ها در کشور ما دارای قدرت هستند و ما به پول آن‌ها برای پیروزی در انتخابات نیازمندیم. در جواب یک پیشنهاد دیگر مطرح کردیم و آن این که شما ادعای دموکراسی و تعیین حق سرنوشت را دارید، خوب اجازه دهید که مردم بومی ساکن در این منطقه سرنوشت‌شان را تعیین کنند، اجازه دهید که ملت فلسطین در یک همه پرسی به صورت آزادانه در مورد وضعیت خود تصمیم‌گیری کنند. شما می‌گویید با این تصمیم آبروی ما می‌رود ما به شما می‌گوییم شما آبرو ندارید، شما در هیچ کجا آبرو ندارید، همه‌ی دنیا علیه شما هستند.

وی ادامه داد: به آن‌ها می‌گوییم که اگر شما به دنبال آبروی حقیقی هستید آبروی حقیقی در سایه‌ی توحید و عدالت و دفاع از مظلوم محقق می‌شود. شما در دفاع از یک جنایتکار دنبال چه آبرویی هستید؟ به آن‌ها می‌گوییم پیشنهادات ما روشن و شفاف است، چرا مخالفت می‌کنید؟ به آن‌ها می‌گوییم که به نفع شماست اجازه دهید ملت فلسطین خودش برای خودش تصمیم‌گیری کند.

رییس‌جمهور گفت: کرامت انسانی برای ما مهم است. برای ما مسلمان، یهودی و غیرمسلمان همه عزیز و محترم هستند و نفس انسانیت برای ما مهم است.

احمدی‌نژاد گفت: آن‌ها باید بدانند که هر دولتی از این به بعد در کنار صهیونیست‌ها بایستد، چیزی جز نفرت نصیبش نخواهد شد. این رژیم رفتنی است. ما به آن‌ها می‌گوییم به فکر روابط درازمدت و منافع درازمدت خود در منطقه باشید، با آن‌ها اتمام حجت می‌کنیم، کشوری بعدا گلایه نکند. آن‌ها را نصیحیت می‌کنیم و می‌گوییم که شرایط به سرعت در حال متحول شدن است و به نفع شماست که خود را از کنار جنایتکاران دور کنید و به ملت‌ها بپیوندید.

کد خبر 6210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز