همشهری آنلاین: راهپیمایی بزرگ روز قدس همزمان با شهرهای مختلف جهان، در تهران هم با حضور خیل عظیمی از حامیان ملت فلسطین برگزار شد. دو گزارش درباره شعارها و قظعنامه این راهپیمایی:

به گزارش ایسنا در ساعات آغازین راهپیمایی روز جهانی قدس، مسوولان ارشد کشور از جمله سران قوا با حضور در میان راهپیمایان روز قدس با فریادهای "مرگ بر اسراییل" و "مرگ بر آمریکا"ی آنها هم‌ صدا شدند. راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود:‌

- ای قدس خواهیم آمد

- روز قدس روز اسلام است

- اسراییل باید از صحنه‌ی روزگار محو شود

- اسراییل غده‌ی سرطانی است

- به امید خدا فلسطین هم آزاد خواهد شد

- فلسطین پاره تن اسلام است و حمایت از آن وظیفه

- مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل

- القدس النا

- مرگ بر شیطان بزرگ، آمریکا

- مرگ بر صهیونیزم جهانی

- روز قدس روز مقاومت اسلامی است

- حزب‌لله پیروز است اسراییل نابود است،

- انتفاضه تار و پود صهیونیزم را خواهد سوزاند

- سلام بر مقاومت اسلامی که مزین به چهره‌ سید حسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامی لبنان بود

- دیروز لبنان، امروز غزه فردا قدس

- روز قدس روز دنیای اسلام است

حمایت خود را با توجه به بیش از نیم قرن مقاومت اسلامی مردم فلسطین اعلام کردند.

تظاهرکنندگان هم‌چنین در این مراسم پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. همچنین، تصاویری از سید حسن نصرالله در دستان تظاهرکنندگان به چشم می‌خورد.  بر روی پلاکاردهای دیواری که در مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران و میدان قدس از سوی جمعیت‌ها و تشکل‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نصب شده بود، نوشته شده بود:

- آیا شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی را می‌شناسید؟

- روز قدس روز حمایت و مبارزه از حق مردم فلسطین و انتفاضه است.

- به امید خدا فلسطین هم آزاد خواهد شد.

- آمار 72 ماه جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، نقشه‌ی کشور فلسطین، مسجد الاقصی و نمای داخلی و معماری معبد سلیمان.

- کاریکاتورهایی که توسط هنرمندان کاریکاتوریست کشورهای مختلف جهان در محکومیت اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی در اندازه‌یی طویل رو به روی دانشگاه تهران نصب شده بود.

- روز قدس، روز همبستگی برادرانه‌ی کلیمیان و مسلمانان در دفاع از فلسطین است.

هم‌چنین بروشور و پلاکاردهایی که اطلاعات جامعی را از مسجد‌الاقصی و نمای داخلی مسجد القبه ترسیم می‌کرد در میان راهپیمایان به چشم می‌خورد. راهپیمایان روزه‌دار تهرانی امروز همچنین شعار می‌دادند:‌

- الله اکبر

- مرگ بر آمریکا

- مرگ بر اسراییل

- وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد

- مرگ بر سه کشور صهیونیزم ‌آمریکا، انگلیس، اسراییل

- مرگ بر ضد ولایت فقیه

- آمریکا در چه فکری ایران پر از ارتشیه

- نسل علی اکبریم فدائیان رهبریم

- خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است

- رهبر اگر فرمان دهد، غسل شهادت می‌کنیم

- اسلام اگر گیرد خطر، جان را نثارش می‌کنیم

بنا بر این گزارش، حضور گروه‌های دانش‌آموزی و نظامی و بسیجیان که با بستن چفیه‌ بر صورت یادآور مقاومت جوانان و نوجوانان فلسطینی بودند، قابل توجه بود.

همچنین گروه کثیری از دانشجویان افسری دانشگاه امام علی (ع) با سر دادن شعارهای "دانشجوی افسری هیهات من الذله"و "ایران پر از ارتشیه مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل" در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

گروهی از تظاهرات‌کنندگان در حالی که لباس مشکی پوشیده بودن و چفیه بر دوش انداخته بودند با نواختن طبل به سمت دانشگاه تهران در حرکت بودند.

همچنین مترسک‌هایی به شکل بوش و المرت و سربازان اسراییلی در دست تعدادی از راهپیمایان به چشم می‌خورد.

پایگاه‌های تلویزیونی با استقرار در نقاطی از مسیر راهپیمایی به اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اجرای سرود و نیز اجرای سرودهایی برای کودکان حاضر در راهپیمایی پرداختند.

همچنین پلاکاردهای مختلف و پرچم‌های حزب‌الله لبنان در حمایت از انتفاضه‌ی ملت فلسطین از سوی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، شهرداری تهران، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، فرهنگسرای پایداری، سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، روزنامه‌ی جوان، جامعه‌ی کلیمیان ایران، روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد، دانشگاه افسری امام علی (ع)، حزب موتلفه‌ی اسلامی در مسیرهای منتهی به میدان قدس نصب شده بود.

در این مراسم حضور گسترده خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی چشمگیر بود.

قطعنامه ملت ایران در حمایت از فلسطین

اما واحد مرکزی خبر هم درباره قظعنامه راهپمایی آورده است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی این راهپیمایی‌حمایت همه جانبه خود را از انتفاضه و مقاومت ملت فلسطین در مقابل اشغالگران اعلا‌م کردند .

شرکت کنندگان در این راهپیمایی تنها راه خاتمه بحران خاورمیانه را حذف غده سرطانی اسراییل از منطقه و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی از کلیه ساکنان اصلی فلسطین اشغالی اعم از مسلمان , مسیحی و یهودی دانستند و بر آن تاکید کردند.

ملت ایران ضمن حمایت از نتایج انتخابات مردم فلسطین , از همه دولت های اسلا‌می خواستند تا علیرغم کارشکنی های مزدورانه امریکا و اسراییل , بهیاری دولت مردمی و اسلا‌می فلسطین برخیزند و از تمامی امکانات سیاسی , اقتصادی و فرهنگی خود برای تقویت این دولت بهره گیرند .

راهپیمایان روز جهانی قدس در بند دیگری از این قطعنامه ضمن حمایت کامل از حزب الله لبنان و دبیر کل شجاع و قهرمان آن سید حسن نصرالله , آمادگی خود را برای بازسازی خرابی های ناشی از تجاوز و جنایت اسراییل اعلا‌م داشته و از دولت‌های اسلا‌می خواسته‌اند که به عنوان یک تکلیف انسانی , اخلا‌قی و اسلا‌می برای مساعدت مردم مسلمان لبنان و ترمیم ویرانیهای ناشی از تجاوز وحشیانه اسرائیل جنایتکار اقدام کنند.

در بند دیگری از این قطعنامه آمده است جهان اسلا‌م در هیچ زمان و تحت هیچ شرایطی اسراییل غاصب را به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت لذا ما با صراحت و قاطعیت اعلا‌ن می داریم حاکمانی که بر خلا‌ف خواست واقعی ملت مسلمان خود تحت فشارها و تهدیدهای امریکا اقدام به رسمیت شناختن اسرائیل نمایند باید هرگونه عواقب ناشی ازاین قبیل تصمیمات نابخردانه و اقدامات ابلهانه را نیز پذیرا باشند .

شرکت کنندگان در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در این قطعنامه همچنین بااشاره به مسائل عراق تاکید کردند امروز که ملت عراق با تشکیل حکومت ملی سرنوشت خود رابه دست گرفته است , هیچ توجیهی برای ادامه حضور نیروهای اشغالگر به سرکردگی امریکا و متحدانش وجود نداشته و تنها موجب بی ثباتی و ناامنی در منطقه و ویرانی وفقر و تفرقه و اختلا‌ف میان شیعه و اهل تسنن و کشته شدن زنان و مردان وکودکان بیگناه در عراق خواهد شد .

در این‌قطعنامه ملت مسلمان ایران همصدا با سایر ملل اسلا‌می , ضمن محکوم کردن جریان اهانت به مقدسات اسلا‌می , آن را توطئه استکبار در راستای ایجاد اختلا‌ف و تفرقه بین ادیان الهی می داند .

در بخش پایانی این قطعنامه بااشاره به مسائل هسته‌ای ایران تاکید شده است ملت مسلمان ایران استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را حق مسلم و مشروع خود دانسته و هرگز تسلیم فشارهای امریکا وخواسته مجامع وابسته به آن نخواهد شد و از حقوق حقه خویش عقب نشینی نمی کند .

کد خبر 6214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز