همشهری آنلاین: راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس جمعه 28 مهر با قرائت قطعنامه‌ای پایان یافت و پس از آن راهپیمایان روزه‌دار در نماز جمعه تهران شرکت کردند.

ایسنا، متن کامل این قطعنامه اینگونه مخابره کرده‌است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جامعه بشری طی سالیان اخیر شاهد است که آمریکای جهانخوار سرمست از فروپاشی اردوگاه شرق و نظام کمونیستی با شعار نظم نوین جهانی داعیه نظام تک قطبی برای سلطه بر کل کره خاکی را در سر می‌پروراند، هدف شومی که حلقه اصلی آن را خاورمیانه‌ای جدید که در آن ملت‌ها و مصالح عالیه آنان بی‌هیچ چون و چرایی زیر سلطه آمریکا و جرثومه سرطانی هم پیمانش اسراییل غاصب واقع می‌شوند تشکیل می‌دهد.

در منطق کاخ سفید هر کس تسلیم اراده آنان باشد متمدن و دارای حق حیات، و هر کس مخالف سلطه و تحمیل زور و تجاوز آنان باشد تروریست قلمداد می‌شود و باید با تمسک به شیوه‌های ضد انسانی و وحشیانه از میان برداشته شود تا رژیم جعلی و رو به زوال و سقوط اسراییل به هر قیمتی حفظ گردد و برای تداوم تجاوز و جنایت در حق ملت‌های مظلوم و مسلمان لبنان - فلسطین - سوریه - اردن مصر و سایر ملت‌های مسلمان و مستضعف جهان با آزادی کامل فرصت داشته باشد.

رژیم جنایتکار و تجاوزگر اسراییل با تکیه بر حمایت همه جانبه آمریکا و انگلیس در موج جدیدی از جنایات خود ابتدا برای نابودی دولت مردمی فلسطین محاصره کاملی را حول غزه به وجود آورد تا مردم مسلمان فلسطین را تحت فشار قرار دهد سپس جنگ با حزب‌الله لبنان را در پیش گرفت و در هجومی ناجوانمردانه از هوا، دریا و زمین با کارگیری تمامی امکانات نظامی و امنیتی خود به حزب‌الله قهرمان هجوم برد. اما دلاور مردان حزب‌الله لبنان به رهبری عالمی وارسته و تربیت شده‌ای از مکتب اسلام ناب محمدی (ص) طی 33 روز جنگ تمام عیار و همه جانبه بزرگترین و زیباترین پیروزی را برای امت اسلام طی دهها سال اخیر به ارمغان آوردند و اسراییل ذلیل و شکست خورده را با زبونی و عجز از خاک لبنان بیرون راندند و به همه ملت‌های مظلوم و مسلمان شیوه مبارزه با قدرت‌های شیطانی را آموختند.

ما شرکت کنندگان در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس ضمن حمد و سپاس خداوند و نثار درود و سلام به روان پاک و تابناک شهدای گرانقدر فلسطین و لبنان اعلام می‌داریم:

1- ملت شریف ایران ضمن حمایت همه جانبه از انتفاضه و مقاومت ملت فلسطین در مقابل اشغالگران، تنها راه خاتمه بحران خاورمیانه را حذف غده سرطانی اسراییل از منطقه و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی از کلیه ساکنان اصلی فلسطین اشغالی اعم از مسلمان مسیحی و یهودی دانسته و بر آن تاکید می‌نماید.

2- ما ضمن حمایت از نتایج انتخابات مردم فلسطین از همه دولت‌های اسلامی می‌خواهیم تا علیرغم کارشکنی‌های مزدورانه آمریکا و اسراییل به یاری دولت مردمی و اسلامی فلسطین برخیزند و از تمامی امکانات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود برای تقویت این دولت بهره گیرند.

3- ما مردم ایران ضمن حمایت کامل از حزب‌الله لبنان و دبیرکل شجاع و قهرمان آن جناب آقای سید حسن نصرالله، آمادگی خود را در جهت بازسازی خرابه‌های ناشی از تجاوز و جنایت اسراییل اعلام داشته و از دولت‌های اسلامی می‌خواهیم که به عنوان یک تکلیف انسانیف اخلاقی و اسلامی برای مساعدت مردم مسلمان لبنان و ترمیم ویرانی‌های ناشی از تجاوز وحشیانه اسراییل جنایتکار اقدام کنند.

4- جهان اسلام در هیچ زمان و تحت هیچ شرایطی اسراییل غاصب را به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت،‌ لذا ما با صراحت و قاطعیت اعلان می‌داریم حاکمانی که بر خلاف خواست واقعی ملت مسلمان خود تحت فشارها و تهدیدهای آمریکا اقدام به رسمیت شناختن اسراییل نمایند،‌ باید هر گونه عواقب ناشی از این قبیل تصمیمات نابخردانه و اقدامات ابلهانه را نیز پذیرا باشند.

5- امروز که ملت عراق خود با تشکیل حکومت ملی سرنوشت خود را به دست گرفته است،‌ هیچ توجیهی برای ادامه حضور نیروهای اشغالگر به سرگردگی آمریکا و متحدانش وجود نداشته و تنها موجب بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و ویرانی و فقر و تفرقه و اختلاف بین شیعه و اهل تسنن و کشته شدن زنان و مردان و کودکان بی‌گناه در عراق خواهد شد.

لذا ما شرکت کنندگان در این آیین مردمی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی مردم مسلمان عراق و سایر بلاد اسلامی و توجه به توطئه مردم علیه مردم خواستار خروج هرچه سریعتر این اشغالگران می‌باشیم.

6- ملت مسلمان ایران همصدا با سایر ملل اسلامی، ضمن محکوم کردن جریان اهانت به مقدسات اسلامی آن را توطئه استکبار در راستای ایجاد اختلاف و تفرقه بین ادیان الهی می‌داند.

7- ملت مسلمان ایران استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌یی را حق مسلم و مشروع خود دانسته و هرگز تسلیم فشارهای آمریکا و خواسته مجامع وابسته به آن نخواهد شد و از حقوق حقه خویش عقب نشینی نمی‌کند.

کد خبر 6217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز