مراسم تکریم و معارفه طاهریان فرد و کاظمی قمی نمایندگان ویژه در امور افغانستان با حضور حسین امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه برگزار شد.

عبداللهيان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، مراسم تکریم و معارفه «محمدابراهیم طاهریان فرد» نماینده سابق وزیر امور خارجه در امور افغانستان و «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان بعدازظهر امروز (دوشنبه) سوم آبان ماه با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

عکس|🔸مراسم تکریم و معارفه نمایندگان ویژه در امور افغانستان در وزارت امور خارجه

عکس|🔸مراسم تکریم و معارفه نمایندگان ویژه در امور افغانستان در وزارت امور خارجه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز یکشنبه هفته گذشته در جلسه هیأت دولت «حسن کاظمی قمی» را به عنوان نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان منصوب کرد.

آیت‌الله رئیسی در اظهاراتی درباره افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را در کنار افغانستان می‌داند و آماده کمک و همکاری همه جانبه برای ایجاد ثبات و امنیت پایدار برای ملت افغانستان است.

عکس|🔸مراسم تکریم و معارفه نمایندگان ویژه در امور افغانستان در وزارت امور خارجه

حسن کاظمی قمی پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در بغداد و همچنین سرکنسولگری ایران در هرات بوده است.

محمدابراهیم طاهریان فرد پیش از این نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان بود.

به گزارش فارس، در نشست هفتگی سعید خطیب‌زاده با خبرنگاران در ۲۶ مهر ماه خبرنگاری از خطیب‌زاده درباره تعیین حسن کاظمی قمی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و وضعیت طاهریان فرد نماینده ویٰژه وزیر خارجه در امور افغانستان سؤال کرد که وی پاسخ داد: موضوع افغانستان موضوع ملی است و همواره به صورت ملی پیگیری شده است. دستگاه دیپلماسی به عنوان نهاد حاکمیتی همین رویکرد را داشته و الان هم همین رویکرد ادامه خواهد یافت.مهم این است که همه جهات ذیربط و نهادها و بخش‌های مرتبط با افغانستان در یک هماهنگی و هارمونی خاصی کارهایشان جلو رفته و باز هم جلو خواهد رفت و وزارت امور خارجه نیز به عنوان تنظیم کننده روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران نقش محوری خودش را در پرونده‌های ملی دارد.

وی افزود: آن‌چه مهم است تامین حفظ و صلح و ثبات افغانستان است که برای امنیت ملی ایران بسیار حائز اهمیت است. تا زمانی طاهریان حضور داشت پرونده به صورت ملی پیگیری می‌شد و کماکان هم به صورت ملی پیگیری می‌شود.

کد خبر 634034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha