مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین راهنمایی‌ورانندگی و آموزش‌وپرورش امضا شد، دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، آموزش ترافیکی می‌بینند.

جانشین فرماندهی ناجا در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: امروز یکی از ضرورت‌هایی که جوانان ما به آن نیاز دارند، آموزش مهارت زندگی اجتماعی است که یکی از زیرشاخه‌های آن، آموزش فرهنگ ترافیکی و مسائل امنیتی از طریق پلیس در مدارس است.
سردار حسین ذوالفقاری با تاکید بر اینکه باید همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته، آموزش قوانین و قانون‌مداری به دانش‌آموزان از سنین پیش‌دبستانی آغاز شود، گفت: نقش آموزش‌وپرورش و اولیا در بحث آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است. بنابراین باید در جهت آموزش دانش‌آموزان نسبت به رعایت قوانین و رعایت احتیاط از زوایای مختلف اقدام کرده و با پلیس همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
ذوالفقاری با اشاره به کاهش میزان حوادث رانندگی در جهان طی سال‌های 1972 تا 1999 اظهار داشت: طی این سال‌ها حوادث رانندگی در 15 کشور اروپایی، 50 درصد کاهش یافته است. همچنین کشورهای آفریقایی نیز موفق شدند 21درصد حوادث رانندگی را در کشورشان کاهش دهند.وی افزود: اما در این میان 44درصد حوادث رانندگی در جهان به کشورهای آسیایی اختصاص یافت. این در حالی است که این کشورها تنها 16درصد کل وسایل نقلیه جهان را دارا هستند.ذوالفقاری گفت: هم اکنون خاورمیانه و حوزه خلیج فارس بالاترین تلفات سن جوان را در حوادث رانندگی به خود اختصاص داده‌اند، به طوری که بیشترین این تلفات مربوط به مقاطع سنی 15 تا 25 سال می‌شود.
وی با اشاره به آمار بانک جهانی نسبت به میزان تلفات رانندگی در سال‌های آینده عنوان کرد: بنا بر اعلام بانک جهانی تا سال 2020 ، 67درصد افزایش تلفات رانندگی را در کل دنیا خواهیم داشت که سهم کشورهای در حال توسعه از این میزان ، 90درصد خواهد بود.
جانشین فرماندهی ناجا در ادامه به خسارت 4هزار میلیارد تومانی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه به رغم تلاش‌های دستگاه‌های ذی‌ربط در کاهش تصادفات،  هرساله رقم‌های بسیار هنگفتی در رابطه با این حوادث به مردم و کشور تحمیل می‌شود.
وزیر آموزش‌وپرورش نیزدر این مراسم  آموزش مباحث راهنمایی‌ورانندگی و مسائل امنیتی را برای دانش‌آموزان در مدارس شهرهای بزرگ ضروری دانست و گفت: در این زمینه 30هزار جلد کتاب «بدانیم تا سالم بمانیم» در مقاطع پیش دبستانی، دبستانی و راهنمایی توزیع می‌شود.
محمود فرشیدی گفت: مدرسه مطلوبی که ما در آموزش‌وپرورش تعریف کرده‌ایم، مدرسه زندگی نام دارد؛ بدین مفهوم که به نیازها و ویژگی‌های سنی دانش‌آموزان توجه ویژه شده و مهارت‌های زندگی برای گذران زندگی حال و آینده به دانش‌آموزان تعلیم داده شود.وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه، ظریف و حساس مدرسه به عنوان مکانی برای آموزش دانش‌آموزان، بنابراین نیروهای پلیسی که دانش‌آموزان را به عنوان سرمایه‌های عظیم آموزش‌وپرورش در اختیار دارند، باید به ظرافت‌های تعلیم و تربیت و ویژگی‌های سنین مختلف دانش‌آموزان آگاهی کافی داشته باشند تا ثمرات مثبت پیوند آموزش‌وپرورش با پلیس، روز به روز برای مردم مشهودتر شود.
کد خبر 6477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز