دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال گفت پرداخت حق پخش تلویزیونی برای صدا و سیما سرمایه‌گذاری است، نه هزینه.

به گزارش واحد مرکزی خبر کفاشیان با بیان این مطلب افزود: درآمد حاصل ازحق پخش تلویزیونی صرفا در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نمی‌گیرد بلکه بخش عمده‌ای از این درآمد در اختیار باشگاه‌ها قرارخواهد گرفت و فدراسیون فوتبال کمترین سود را از این درآمدزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درآمد نهادهایی مانند FIFA، AFC و UEFA از طریق دریافت حق پخش تلویزیونی تامین می شود، اظهار داشت: در فوتبال حرفه‌ای روز دنیا حق پخش تلویزیونی مهمترین منبع درآمد باشگاه‌ها محسوب می‌شود و اگر خواهان فوتبال حرفه‌ای در کشورهستیم گریزی از حرکت به سمت جذب حق پخش تلویزیونی نیست.

رئیس فدارسیون فوتبال با تاکید بر اینکه قرارداد ابتدایی حق پخش تلویزیونی تنظیم شده و ظرف روزهای آینده به سازمان صدا و سیما ارائه خواهد شد، اظهار داشت: این قرارداد به ارزش 10 میلیارد تومان (شش میلیارد تومان تبلیغات دور زمین و چهار میلیارد تومان حق پخش تلویزیونی) تنظیم شده که شامل دریافت حق پخش بازی‌های لیگ مسابقات تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال می شود که با توجه به اینکه این قرارداد برای نخستین بار تنظیم شده قطعا با نواقصی روبه‌روست که تلاش می کنیم در قراردادهای آینده این نواقص را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی تنها به فدراسیون فوتبال اختصاص نمی‌یابد و تمامی باشگاه‌ها در این درآمدزایی سهیم هستند، اظهار داشت: درآمد حاصل ازحق پخش تلویزیونی را ضابطه‌مند و عادلانه بین باشگاه‌ها تقسیم خواهیم کرد چرا که اعتقاد داریم این مبلغ حق باشگاه‌هاست و می تواند زمینه‌ساز پیشرفت و شکوفایی پایه‌ای باشگاه‌ها شود.

کفاشیان درخصوص اینکه آیا نشستی ظرف روزهای آینده درخصوص نهایی کردن حق پخش تلویزیونی با مسئولان سازمان صدا و سیما برگزارخواهد شد، اظهار داشت: ما قرارداد ابتدایی را تنظیم کرده‌ایم و در اختیار مسئولان صدا و سیما قرار خواهیم داد. درصورتی که ابهامی در قرارداد مذکور وجود داشته باشد قطعا در این زمینه نشست‌های دیگری را با مسئولان سیما برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه قرارداد حق پخش تلویزیونی چه زمانی برای مسئولان AFC ارسال خواهد شد، اظهار داشت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و به محض نهایی شدن این قرارداد برای ارسال مدارک لازم به AFC اقدام خواهیم کرد که قطعا این مسئله تاثیربسزایی در افزایش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.

کد خبر 65051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز