همشهری آنلاین: گردهمایی صنعتی "نوکلئا" در شهر لایبشتات سوئیس بر استفاده از برق هسته‌ای تاکید کرد

در جریان گردهمایی صنعتی "نوکلئا" که امروز سه شنبه 24 اکتبر (2 آبان) در شهر لایبشتات سوئیس برگزار شد، اعلام شد که آینده اقتصادی این کشور، دولت برن را مجبور به "اتخاذ سیاست‌هایی قاطع" برای تضمین نیازهای انرژی سوئیس می‌کند و در این میان انرژی هسته‌ای نقشی کلیدی را ایفا خواهد کرد.
خبرگزاری سوئیس از لایبشتات گزارش داد، در گردهمایی هسته‌ای سوییس اعلام شد که اقتصاددانان و همچنین اتحادیه‌های تجاری سوئیس با استفاده از انرژی هسته‌ای موافقت کردند. امنیت نیروگاه‌های برق هسته‌ای از نظر آنان تضمین شده و فن‌آوری کنونی برای تامین نیازهای برق سوئیس کافی است.

اقتصاد، به برق کافی نیاز دارد
اورس نف، از اقتصاددانان عضو اتحادیه اقتصاد سوئیس اعلام کرد، تجربه نشان داده است که تولید برق از طریق انرژی هسته‌ای مقرون به صرفه است. همچنین دوستداران حفظ محیط زیست و آنان که خواستار تامین نیازهای انرژی هستند، با استفاده از انرژی هسته‌ای موافقند.
هاینس کارر، رییس سازمان آکسپو نیز گفت که روند مصرف برق، مساله تامین نیازهای انرژی را با استفاده از شیوه‌های کنونی لاینحل کرده است. از سال 2018 میلادی خلا عمده‌ای در تامین برق پدید خواهد آمد. اگر نصف سال زمستان باشد، این خلا از سال 2012 آغاز خواهد شد. در این گردهمایی همچنین تاکید شد که دورنمای اقتصادی زمانی خوب خواهد بود که برق با قیمت رقابتی به میزان کافی در اختیار همگان قرار بگیرد. به همین دلیل اتخاذ تصمیم‌های سریع و قاطع برای تامین نیاز برق ضروری است.

کد خبر 6535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز