سکینه گلباغی یکی دیگر از یابندگان سکه طلای شاه پسند، از جایزه ابتکاری شرکت تولیدی روغن نباتی آن قدر خوشحال شده بود که در پوست خودش نمی‌گنجید. این بانوی ساکن محله مفت آباد قول داده که این سکه طلا را به عنوان عیدی به عروسش بدهد!

مفت آباد

همشهری آنلاین - رضانیکنام: به استناد مطالب چاپ شده در جراید دهه چهل، خبرنگار وقت برای تهیه گزارش از این بانوی خوش شانس و برنده سکه طلای شاه پسند آن زمان، راهی محله «مفت آباد» در محدوده منطقه١٣ و محله‌ای به نام زاهد گیلانی کنونی می‌شود.

سکینه گلباغی در یک اتاق از ٤ اتاق اجاره‌ای در خانه کوچک در محله مفت آباد زندگی می‌کرد. او به خبرنگار گفته بود: "طاق نصرت عظیم شاه آباد و سکه طلای قوطی‌های دوپوندی شاه پسند را هرگز فراموش نخواهم کرد. "

تا دهه چهل تبلیغات محصولات غذایی به روش‌های سنتی انجام می‌شد و اصلا موسسه تبلیغات حرفه‌ای مثل حالا وجود نداشت که بر اساس روش‌های علمی، برنامه‌های تبلیغاتی را تدوین کند. اما در همان بحبوحه یکی از شرکت‌های تولیدی در جنوب شهر و بهتر بگوییم در محله خلیج فارس، بنیانگذار ایده نوین در عرصه تبلیغات شد.

آن زمان شرکت‌های تولیدی برای جلب مشتری‌ها ایده‌های جالبی را به کار می‌گرفتند. مثلا به طور اتفاقی و شانسی داخل قوطی روغن نباتی سکه طلا می‌گذاشتند و یا برگه دریافت جوایز مختلف مثل لوازم خانگی مثل تلویزیون، یخچال، ماشین، جهیزیه و... برای مشتری‌های دائمی در نظر می‌گرفتند.

این شرکت تولیدی هنوز در محله خلیج فارس وجود دارد؛ یعنی در فاصله دورتر از بافت مسکونی و در خیابان شهید حسن باقری که از بزرگراه فتح دسترسی دارد. اینجا یکی از قدیمی‌ترین صنایع ایران است و به گفته افراد قدیمی، نقش ویژه‌ای در شکل‌گیری محله و سکونت مهاجران در این نقطه از شهر داشته است.

کد خبر 661437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اکبر IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 0
    یادش بخیر اون جایزه ها...
  • ناشناس IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 0
    زمان قدیم راست میگفتن و جایزه رو میدادن اما حالا تو تلویزیون بیشتر تبلیغات و جایزه ها الکی شده
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    8 1
    اون موقع اکثر خونه ها که میرفتی جایزه های متعددی رو میدیدی ب اون تبلیغ واقعی الان تبلیغات بیشتر و حرفه ای تر و دروغگوتر شده است فضای رسانه را پر میکنند اما تو دست مردم هیچی نمیبینی مادر بزرگ من هنوز هم از اون تاید های قدیمی که کارتنی برنده میشد داره
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 0
    حالا فقط فقط دزدی روغن 5 کیلو 4.5 داخلش روغنه ببینید فرهنگ ما بکاها کشید همش مقصر دولت هست که با این کم فروشها برخورد نکرد فقط پول ازشون گرفت