۵۰۰ ساعت آموزش چهارشنبه سوری ایمن در منطقه ۲، برگزاری جشنواره نوروزی در منطقه ۷، حرکت کاروان‌های نوروزی منطقه ۱۵، طرح ملی مسیر سبز ایران پاک در محور خلیج فارس سر خط مهمترین خبرها در بیست و چهارمین روز از آخرین ماه سال است.

بزرگراه

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با اجرای طرح  بهار ایمن ۵۰۰ ساعت برنامه آموزشی چهارشنبه سوری در منطقه ۲ برگزار شد. کاظم داودی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ با بیان این خبر گفت: در آستانه آخرین چهارشنبه سال و با هدف تغییر، اصلاح و ارتقاء رفتار اجتماعی شهروندان به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار پایان سال؛ اداره آموزش‌های شهروندی منطقه با همکاری و مشارکت سازمان‌آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران شهرداری بیش از ۵۰۰ ساعت دوره آموزشی ویژه برنامه های بهار ایمن را برگزار کرد. برگزاری کارگاه‌های آموزشی بامحوریت مخاطرات چهارشنبه سوری باعناوین برنامه‌هایی چون" چهارشنبه ایمن، آموزش اطفاء حریق، خانه تکانی ایمن و..." در بیش از ۳۰ مدرسه منتخب منطقه و ۱۶ کانون آموزش شهروندی کودک ویژه کودکان و شهروندان در سطح محلات به شیوه آنلاین ، همچنین برگزاری مانورهای آموزشی و آتش نشانی در محلات و مدارس به صورت حضوری همراه با اجرای سرود چهارشنبه سوری توسط گروه سرود دانش آموزشی"نور مشکات" از جمله ویژه برنامه‌های بهار ایمن در این منطقه بود.

کوچه تکانی با مشارکت شهروندان / اجرای طرح ملی مسیر سبز

برگزاری جشنواره نوروزی در منطقه ۷

شهردار منطقه ۷ از برگزاری جشنواره نوروزی با هدف ایجاد شادی و لبخند بر لبهای کودکان کار و شهروندان منطقه خبر داد. نصراله آبادیان با بیان این خبر گفت: این جشنواره به همت معاونت اموراجتماعی و فرهنگی منطقه و مشارکت تمامی ادارات زیرمجموعه، نواحی و محلات و با حضور ۵۰ نفر از کودکان کار و شهروندان ساکن در منطقه برگزار شد. برپایی سفره هفت سین، جشنواره غذا، حضور نمادین ننه سرما و عمو نوروز با تن پوش های مخصوص، پیرایش موی کودکان کار، جشن بزرگ روی استیج، برپایی مسابقات فرهنگی و ورزشی، غرفه کودک و خلاقیت با محوریت کودکان کار، غرفه سلامت، اجرای برنامه کودک روی استیج، گریم کودک تنها بخشی از ویژه برنامه هایی بود که در این جشنواره اجرا شد. این جشنواره در روز سه شنبه مورخ ۲۳ اسفند ماه سال جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ در باغ موزه قصر برگزار شد.

اجرای طرح " کوچه تکانی" در محور های منتخب منطقه ۱۳

پویش" کوچه تکانی شهر_ همدلی با شهر " با مشارکت شهروندان در نگهداشت و زیباسازی محله‌های منطقه ۱۳  در خیابان پنجم نیروی هوایی و معابر منتخب نواحی چهارگانه اجرا شد. احسان صفائی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان این خبر گفت: «با بهره گیری از پتانسیل های محلی و مشارکت شهروندان،   مشکلات معابر  اعم از خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی محلات  اصلاح می‌شود. خیابان پنجم نیروی هوایی به صورت پایلوت در این طرح قرار گرفته که پس از شناسایی مشکلات و نیازمندی‌های ساکنان نسبت به رفع آن تا اخر اسفند ماه ۱۴۰۰ اقدام خواهد شد.»

حرکت کاروان های نوروزی در ۲۲ محور منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از حرکت کاروان‌های نورزی در قالب جشنواره آیین های نوروزی «لبخند بهار» همزمان با فرارسیدن نوروز باستانی ۱۴۰۱ و تقارن آن با اعیاد پر برکت ماه شعبان در ۲۲ محور منطقه خبر داد. سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ با یبان این خبر گفت: «کاروان آیین های نوروزی «لبخند بهار» همزمان با  نوروز و اعیاد شعبانیه در راستای ایجاد روحیه نشاط، تامین آرامش روانی و افزایش امید به زندگی در منطقه راه اندازی شد. این جشنواره متشکل از چندین کاروان از عروسک‌های غول پیکر، ننه سرما، حاجی فیروزها، تخم مرغ های رنگی رنگی، نوروز و سین سلامتی، عروسک های اقوام و ایران زمین و عمو نوروزها می باشد که در دو بازه زمانی ۲۶ تا ۲۹ اسفند و ۱۴۰۰ و ۲ تا ۶ فرودین ۱۴۰۱ برای شهروندان اجرای برنامه می کند. جشنواره آیین های نوروزی «لبخند بهار»   در میدان خراسان  میدان تره بار بعثت، میدان شوش بوستان گلستان،   محله مشیریه  خیابان ۲۰ متری اسکندری، بوستان های کوهسار، خلیج فارس، بلوار ابوذر میدان شاهد، خیابان خاوران خیابان عباس کاشی، پاتوق محله پویا، خیابان خوب بخت سرای محله اتابک و بزرگراه بسیج بوستان فجر تا ۲۹ اسفند در این معابر برپا ست.

اجرای طرح ملی مسیر سبز ایران پاک در محور خلیج فارس

حاشیه بزرگراه خلیج فارس امروز محور هدف طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست شهر تهران، شهردار منطقه ۱۹ و جمعی از فعالان محیط زیست بود. مهدی هدایت شهردار منطقه با بیان این خبر گفت : «طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست شهر تهران در راستای استقبال از اولین نوروز قرن و با هدف پاکسازی طبیعت و زیبایی بصری ورودی تهران با مشارکت فعالان این عرصه برگزار شد. در این طرح که امروز ۲۴ اسفند در حاشیه بزرگراه خلیج فارس اجرا شد، زباله های رها شده در مسیر ۷ کیلومتری از عوارضی تهران قم تا بزرگراه آزادگان  با مشارکت محیط بانان، NGO های مرتبط با محیط زیست و عوامل شهرداری این منطقه جمع آوری شد.

کد خبر 664378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha