سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات آمریکا یک هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور دو جوان نئونازی را بازداشت کردند که طرح سوءقصد به باراک اوباما و قتل ده‌ها سیاه‌پوست دیگر را ریخته بودند.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، وزارت دادگستری آمریکا این خبر را تایید کرد.

بر اساس اسنادی که در دادگاه آمریکا منتشر شد، طرح این نئونازی‌ها ظاهرا چندان پیشرفت نداشته است. بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا، این دو نفر که 18 و 20 سال سن داشته‌اند، به حمل اسلحه غیرمجاز، برنامه‌ریزی برای سرقت اسلحه و تهدید به سوءقصد علیه نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم هستند. اوباما هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا و اسناد دادگاه، این دو متهم دانیل کوارت از تنسی و پاول شلسلمن از آرکانزاس حدود یک ماه پیش از طریق اینترنت با هم آشنا شده بودند. این دو نفر خود را حامی «قدرت سفید» معرفی کرده و «بحث» درباره کشتار دیوانه‌وار را آغاز کردند.

Daniel Cowart

کوارت گفت روز 20 اکتبر از تنسی به آرکانزاس سفر کرد تا در آنجا با شلسلمن ملاقات کرده و اجرای برنامه‌های‌شان را آغاز کنند.

 به گفته وی، دو طرف در این باره صحبت کردند که ابتدا به یک مدرسه آفریقایی-آمریکایی هجوم برده و تعدادی از دانش‌آموزان را بکشند و بعد به دیگر ایالت‌های آمریکایی سفر کرده و به خونریزی ادامه دهند. به گفته وی، در این طرح قرار بود 88 آفریقایی-آمریکایی هدف گلوله قرار گرفته و 14 سیاه پوست دیگر سر بریده شوند.

به گفته مقامات، آن چه وی به عنوان هدف نهایی این حمام خون اعلام کرده، تلاش برای قتل اوباما بوده است. آنها به گفته خودشان قصد داشته‌اند یک خودرو را در مکانی هر چه نزدیک‌تر به این نامزد دمکرات پارک کرده و از آن به سوی وی شلیک کنند.

کد خبر 66848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز