شرکت متا، مالک فیسبوک شروع به آزمایش ابزارهایی برای فروش دارایی‌های دیجیتال و تجربیات خود در پلتفرم واقعیت مجازی Horizon Worlds کرده است که بخش کلیدی برنامه‌اش برای ایجاد متاورس محسوب می‌شود.

متا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، متا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این ابزارها در ابتدا برای مجموعه‌ای از کاربرانی که کلاس‌های مجازی، بازی‌ها و لوازم جانبی مد را در پلتفرم فراگیر این شرکت ایجاد می‌کنند، در دسترس خواهد بود که از طریق هدست‌های VR (واقعیت مجازی) قابل دسترسی است.

این شرکت گفت که با استفاده از یک ابزار، آن کاربران منتخب قادر خواهند بود لوازم جانبی خود را بفروشند یا دسترسی پولی به فضاهای دیجیتال تخصصی که ساخته‌اند ارائه دهند.

این غول رسانه‌های اجتماعی همچنین در حال آزمایش یک برنامه «جایزه سازنده» برای مجموعه کوچکی از کاربران Horizon Worlds در ایالات متحده است که از طریق آن هر ماه به شرکت‌کنندگان برای استفاده از ویژگی‌های جدیدی که این شرکت راه‌اندازی کرده است، پرداخت می‌کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در گفت‌وگو با کاربران اولیه که در داخل Horizon Worlds با استفاده از آواتار انجام شد، گفت: «ما می‌خواهیم هزاران جهان شگفت‌انگیز وجود داشته باشد و برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید سازندگان و پدیدآورندگان فراوانی وجود داشته باشند که بتوانند از خود حمایت کنند و این مهم را به کار خود تبدیل کنند.»

فیسبوک که سال گذشته نام خود را به متا تغییر داد، سرمایه‌گذاری بسیاری را بر روی واقعیت مجازی و افزوده کرده است تا علاقه جدید خود را در متاورس منعکس کند؛ ایده‌ای آینده‌نگر از شبکه‌ای از محیط‌های مجازی که از طریق دستگاه‌های مختلف قابل دسترسی است که در آن کاربران می‌توانند کار، بازی و معاشرت کنند.

بیشتر بخوانید:

این شرکت در حال رقابت با بازیگران جدید دنیای مجازی است که در آن زمین، ساختمان‌، آواتار و حتی نام را می‌توان به عنوان توکن‌های غیرمثلی (NFT) یا دارایی‌های مجازی مبتنی بر بلاک‌چین خرید و فروش کرد. بازار این دارایی‌ها در سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای داشت.

Horizon Worlds شرکت متا، یک پلتفرم اجتماعی گران‌قیمت واقعیت مجازی است و Horizon Venues که بر رویدادهای مجازی متمرکز شده، تکرارهای اولیه فضاهای متاورس‌مانند است.

کد خبر 669417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha