دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

علی ابراهیمی: بسترهای مناسب برای تولید و توانمندی‌های صادراتی صنعت مبلمان و دکوراسیون اداری زمینه‌ای برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر با بهره‌گیری از توان صنعتگران ایرانی است.

این در حالی است که طی سال‌های گذشته صنعت مبلمان و دکوراسیون اداری به‌دلیل واردات بی‌رویه و قاچاق مصنوعات چوبی از کشورهای همجوار و حتی کشورهایی مانند ایتالیا نه تنها قادر به ایفای نقش واقعی خود در بازارهای صادراتی نبوده بلکه این روند موجب شده است تا مبلمان وارداتی به‌عنوان رقیبی جدی در بازارهای داخلی نیز عرصه را بر صنعتگران ایرانی تنگ کند.

واردات مبلمان بی‌کیفیت به کشورمان و مشکلات ناشی از اعمال تعرفه‌های ناکارآمد برای تامین مواد اولیه تولید موجب‌شده تا در سال‌های اخیر فعالان این رشته با برپایی نمایشگاه‌های سالانه ضمن تلاش برای اطلاع رسانی به مصرف‌کنندگان داخلی در مورد کیفیت محصولات تولیدی صنعتگران داخلی، حضور سایر کشورها در این نمایشگاه‌ها را به‌عنوان فرصتی برای بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای این صنعت و مبادلات تجاری بیشتر قلمداد کنند.

با این روند امسال نیز هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل و اداری و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی دکوراسیون و معماری داخلی، ماشین آلات و یراق آلات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل و اداری همزمان با دهه فجر از تاریخ 16 تا 20بهمن‌ماه و به‌مدت 5 روز با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش می‌یابد.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری با اشاره به برپایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل و اداری می‌گوید: این نمایشگاه به همت اتحادیه صادرکنندگان مبلمان، با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضایی به وسعت 55 هزارمتر مربع با حدود 500 غرفه، پذیرای مسئولان، مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی و فعالان هنر و صنعت مبلمان و دکوراسیون خواهد بود.  رامین سمیع‌‌زاده آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان در این نمایشگاه‌ها را 15دی ماه امسال اعلام کرده و می‌افزاید: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل و اداری با رویکرد ارتقای هنر و صنعت مبلمان و دکوراسیون با جهت گیری صادراتی برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال از یک رشد کمی و کیفی نسبت به سال گذشته برخوردار خواهد بود گفت: ‌فراهم‌آوردن بستر ارتقای کیفیت تولید، برخورداری از فناوری روز دنیا، توسعه کمی و کیفی صادرات و مبادلات بازرگانی در بخش‌های داخلی و خارجی، معرفی و توانایی‌های صنعتی و خدماتی، تبادل دانش فنی بین مشارکت‌کنندگان و... از مهم‌ترین اهداف برپایی نمایشگاه مذکور است. همچنین هفتمین نمایشگاه بین‌المللی دکوراسیون و معماری داخلی، ماشین‌آلات و یراق نیز از تاریخ 29 بهمن ماه تا 2 اسفند ماه امسال به‌مدت 4‌روز با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بر پا می‌شود.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری با اعلام این خبر می‌افزاید: این نمایشگاه در فضایی به وسعت حدود30 هزار متر مربع و بیش از 500 غرفه با مشارکت صنعتگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود. سمیع‌زاده، ارتقای سطح فناوری، فراهم آوردن بستر بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای روز دنیا و توسعه صادرات و مبادلات بازرگانی را از اولویت‌های برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

کد خبر 67328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز