لباس فرم کارگران نیروهای خدماتی به تن می‌کنند و درست جلو چشم عابران و رهگذران با دستگاه برش و جوش به جان گاردریل‌ها، پل‌های عابر پیاده، دوربین‌های نظارتی و حتی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی می‌افتند؛ این ماجرا یکی از مسائل شهری‌مان است که این بار از طریق دوربین و در سکانس اول فیلم خانگی «یاغی» به نمایش درمی‌آید و نظر مخاطبان را جلب می‌کند.

یاغی

همشهری آنلاین - مریم قاسمی : چندماه قبل خبر بزرگ‌ترین سرقت تجهیزات شهری در تهران صدا کرد. سرقت کامل پل هوایی بزرگراه شهید همدانی و حکیم در غرب تهران که چندتن وزن داشت، آنقدر تاثیرگذار بود که برای مدتی مسیر عبور و مرور شهروندان در اتوبان بسته شد و زمان برد تا شرایط به حالت طبیعی برگردد.

اما این بار هم پلیس توانست سارقان را دستگیر  کند و اموال مسروقه را که تجهیزات و لوازم کامل پل هوایی مذکور بود، به شهرداری تحویل دهد. نکته مهم در این سرقت از زبان سخنگوی نیروی انتظامی جالب بود، چراکه سارقان در زمان اجرای نقشه سرقت اموال شهری، در پوشش و لباس نیروهای خدماتی شهرداری در محل حاضر شده بودند تا کسی به کار آنها شک نکند.

«یاغی» به سوژه‌های تهران نزدیک شده است | اولین سکانس؛ سرقت گاردریل‌ها، پل‌ها و تابلوهای راهنمایی و رانندگی!
‌

سرقت لوازم و امکانات شهری در محله‌های جنوب شهر از جمله خلیج فارس، خرانه بخارایی، باغ آذری، شوش و بزرگراه پر رفت‌وآمدی مثل آزادگان داستان پرتکراری است که به جز خسارت به اموال شهری، جان رهگذران و عابران پیاده را به خطر می‌اندازد.

«بهنام اسلامی»، منتقد سینما و کارشناس مسائل شهری، درباره موضوع انتخاب‌شده در این فیلم خانگی نگاه مثبتی دارد. او می‌گوید: «به نظر من، به عنوان یک مخاطب و بیننده فیلم، سریال «یاغی» به موضوعات مهمی در جامعه پرداخته و می‌توان گفت که سوژه‌های آن خیلی به مسائل تهران نزدیک شده است. «محمد کارت» کارگردان و «سید مازیارهاشمی» تهیه کننده فیلم «یاغی» با هوشمندی این مسئله شهری را در اولین سکانس فیلم به نمایش گذاشته‌اند. موضوعی تازه و جذاب که با نقش‌آفرینی بازیگران و چهره‌های معروف از جمله «امیر جعفری»، در نقش رئیس سارقان تجهیزات شهری، نگاه مخاطبان را به سمت خود جلب می‌کند تا این سریال را در قسمت‌های بعد نیز دنبال کنند.»

البته در ادامه این فیلم خانگی که تولید آن برای ٢٠ قسمت پیش‌بینی شده، مسائل دیگری مثل شهروندان بدون شناسنامه و هویت، اختلافات طبقاتی و... به نمایش درمی‌آید که چون در دنیای واقعی وجود دارند، ناخودآگاه ذهن مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

کد خبر 679854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رویا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 1
    این فیلم خیلی عالی بود کیف کردم از دیدنش واقعا چیزهایی در فیلم دیده میشه که وجود دارن
  • اسدالله همدانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    5 1
    مشکلاتی که کارگردان و تهیه کننده فیلم به تصویر کشیده، کاملا درسته. به نظرتون مسئولان هم این مسائل و می بینن؟
  • محمودیان IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    5 1
    واقعا فیلم قشنگیه من خیلی دوسش دارم چون واقعیت های جامعه رو به ما میگه ومارو هوشیار میکنه...