شستن ملحفه‌های رختخواب قانونی دارد که تاثیر مستقیمی روی کیفیت سلامت و خواب ما می‌گذارد. قانونی که از زمان مادربزرگ‌ها به فراموشی سپرده شد.

ملحفه خواب

به گزارش همشهری آنلاین، به نظر می‌رسد بسیاری از ما آن‌طور که باید ملحفه‌هایمان را نمی‌شوییم؛ کارشناسان می‌گویند قانونی در مورد شستن ملحفه وجود دارد که می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

بزرگترین اشتباهی که بسیاری از ما مرتکب می‌شویم این است که رختخوابمان را برای بیش از یک هفته متوالی استفاده می‌کنیم و این در حالی است که با روغن‌های بدن، باکتری‌ها، سلول‌های مرده پوست و کنه‌های گرد و غبار آلوده شده است.

تمیز بودن رختخواب می‌تواند به جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و آلرژن‌ها کمک کند و حتی مشخص شده است که می کند بهتر بخوابیم، چیزی که همه ما به آن احتیاج داریم.

۱- اگر از سرویس‌های خواب شرکتی و آماده استفاده می‌کنید همیشه توضیحات همراه آنها را با دقت بخوانید؛ زیرا همه پارچه‌ها یکسان نیستند. پارچه‌های مختلف شرایط شستشو و نگهداری گوناگونی دارند.

۲- قبل از ریختن ملحفه‌ها در ماشین لباسشویی، لکه‌ها را برطرف کنید. برای از بین بردن لکه‌ها اینجا را بخوانید: ۷ روش تمیزکاری با کمک نوشابه | از تمیز کردن ظروف سوخته تا پاک کردن لکه‌ها

۳- دمای آب را تنظیم کنید. شستشو در آب سردتر باعث ساییدگی و پارگی کمتر می‌شود و ملحفه‌ها را در وضعیت بهتری نگه می‌دارد، اما دمای بالاتر کار تمیز کردن عمیق و خلاص شدن از شر چربی‌های بدن را در صورت نیاز انجام می‌دهد.

۴- ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید، زیرا ملحفه‌ها به فضایی برای حرکت نیاز دارند تا تمیز شوند.

۵- در صورت امکان، ملحفه‌های خود را روی یک بند رخت در فضای باز آویزان کنید، زیرا به رختخواب بوی فوق العاده تازه‌ای می‌دهد و اجازه می‌دهد نور خورشید آن را ضد عفونی کند.

۶- اتو کردن ملحفه‌ها هر از گاهی می‌تواند به از بین بردن میکروب‌ها یا کنه‌هایی که ممکن است در چرخه شست‌وشو ایجاد شده باشد، کمک کند.

پتوها به اندازه ملحفه‌ها نیاز به شستشو ندارند، اما خوب است که آنها را هم هر از چند گاهی (دو تا سه ماه یکبار) بشویید تا از هجوم کنه‌های بستر جلوگیری کنید. بالش‌ها باید همزمان شسته شوند و خود تشک را هم باید سالی یک بار تمیز کنید. به نظر می‌رسد روش مادربزرگ‌های ما در نظافت رختخواب‌ها و پنبه‌زنی هرساله آنها کارشناسی بوده است.

کد خبر 679949
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha