جمعه ۲۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

رژیم صهیونیستی پس از آنکه در هفته گذشته ورود خبرنگاران را برای تهیه خبر و گزارش به نوار غزه ممنوع کرد

 در اقدام دیگری جلوی ورود کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی و ضروری سازمان ملل را گرفت. یک سخنگوی سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد: با وجود اینکه سازمان‌های امداد رسانی آماده ارسال کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه بودند، اما این مسئله به خاطر ممانعت مقام‌های اسرائیل از ورود کمک‌های ضروری به نوار غزه متوقف شده است.

سازمان کمک رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: این سازمان 30 کامیون حامل این کمک‌ها را برای تامین بخشی از نیازهای 5/1 میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه آماده کرده بود اما اسرائیل مانع از این مسئله شد.

به گزارش شبکه الجزیره، کریستوفرگانس، سخنگوی این سازمان با هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه گفت: انبارهای ما در نوار غزه خالی شده است و  دیگر هیچ ماده غذایی نداریم.

مردم از گرسنگی رنج می‌برند. اسرائیلی‌ها روز گذشته به ما اطلاع دادند که گذرگاه‌های مخصوص انتقال محموله‌های غذایی همچنان بسته خواهد ماند.

گانس با تاکید بر اینکه محموله‌های غذایی سازمان آنروا 66 درصد نیازهای غذایی مردم غزه را مرتفع می‌کرده است، اعلام کرد: با این شرایط سازمان آنروا قادر به وارد کردن محموله‌های غذایی به این منطقه نخواهد بود و به این ترتیب نوار غزه در معرض یک فاجعه انسانی قرار می‌گیرد.

این در حالی است که مقام‌های سازمان ملل متحد بارها تاکید کرده‌اند اقدامات اسرائیل در مورد نوار غزه، نقض حقوق بشر است.کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ممانعت نظامیان اسرائیل از ورود کمک‌های‌ امدادی به نوار غزه کامیون‌های این سازمان روز پنجشنبه مجبور به بازگشت از مرز کرم شلوم شدند.

این برای دومین بار در ماه‌های گذشته است که رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کمک‌های امدادی به نوار غزه می‌شود و این در حالی است که با وخیم‌تر شدن اوضاع، کامیون‌های سازمان‌های امدادی در پشت مرزهای این منطقه معطل مانده‌اند.

این ظلم رژیم صهیونیستی روز گذشته حتی باعث اعتراض اتحادیه اروپا شد.

بنیتا فررو والدنر، رئیس کمیسیون روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست تا گذرگاه‌های نوارغزه را حداقل برای ورود کاروان‌های حامل کمک‌های انسانی به‌ویژه دارو و مواد غذایی بازگشایی کند.

فررو والدنر در این بیانیه اعلام کرد: من از پیامدهای بسته نگاه‌داشته شدن کامل همه گذرگاه‌ها برای مردم غزه عمیقا نگران هستم؛ چون با این اقدام کمک‌های  بشردوستانه و سوخت را نمی‌توان برای ساکنان این منطقه ارسال کرد.

جلوگیری از ورود سوخت به نوار غزه باعث شد از عصر پنجشنبه فعالیت تنها نیروگاه تولید برق در نوار غزه متوقف شده و این منطقه در تاریکی مطلق قرار گیرد.

جمال الخضری، رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره نوار غزه گفت: به‌دنبال بسته شدن گذرگاه‌های نوار غزه از 10 روز پیش تاکنون و ممانعت اشغالگران از ورود سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق به داخل نوار غزه، همه مناطق در تاریکی فرو رفته است.

از کار افتادن نیروگاه، یعنی تعطیلی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و نهادها که تهدید جدی برای جان هزاران شهروند فلسطینی است.

همچنین وزارت اقتصاد دولت منتخب فلسطین درباره احتمال بسته شدن نانوایی‌های غزه به سبب تمام شدن سوخت هشدار داد.

حاتم عویضه، مدیر دفتر وزارت اقتصاد دولت منتخب فلسطین هم اعلام کرد با ادامه محاصره غزه و نبود سوخت و آرد، نانوایی‌های نوار غزه به‌زودی مجبور به تعطیلی خواهند شد. این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان  ادامه دارد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح روزگذشته گروهی از مبارزان فلسطینی در منطقه السودانیه در شمال غرب غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن 3فلسطینی زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته بار دیگر تاکید کرد که این رژیم، حملات خود  را به نوار غزه ادامه داده و ضربات نظامی سنگینی به نوار غزه وارد خواهد کرد.

اتحادیه عرب با محکوم کردن حملات رژیم صهونیستی اعلام کرد که این اقدامات غیرانسانی در راستای مسائل سیاسی این رژیم در چارچوب انتخابات، صورت گرفته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به زمان انتخابات تلاش دارد با تشدید حلقه محاصره نوار غزه برای حزب خود اعتبار و محبوبیت به دست بیاورد. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که محبوبیت حزب کار به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

علامه محمدحسین فضل‌الله ، مرجع تقلید شیعیان لبنان روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه بیروت با انتقاد از برگزاری کنفرانس ادیان گفت: رهبران عرب و صهیونیسم در این کنفرانس تحت نظارت سازمان ملل در نیویورک جمع شدند در حالی که زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های بین‌المللی را از سوی اسرائیل فراموش کرده‌اند.

وی تاکید کرد رهبران عرب که در واقع غیرمتدین هستند با صهیونیست‌ها دور یک میز نشستند تا به بررسی گفت‌وگوی ادیانی بپردازند که هیچ تخصصی در آن ندارند در حالی که دشمن، بزرگ‌ترین تهدیدات را علیه بیت‌المقدس مطرح می‌کند.

انتقادها  از یک فیلم

افزایش انتقاد‌های بین‌المللی از رژیم صهیونیستی به‌دنبال پخش فیلمی از سربازان اسرائیلی که آنها را در حال شکنجه و آزار یک اسیر فلسطینی نشان می‌دهد باعث واکنش ارتش این رژیم شد.

مقام‌های ارتش رژیم صهیونیستی با ابراز تأسف در این مورد اعلام کردند قصد شکایت از این سربازان را دارند.

هفته گذشته در پایگاه‌های اینترنتی، فیلمی پخش شد که در آن سربازان اسرائیلی یک اسیر فلسطینی را مجبور می‌کنند برای خنده آنها در حالی که چشم‌هایش بسته شده است، جملات تحقیرآمیزی را به زبان عبری تکرار کند.

کد خبر 68327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز