معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با اشاره به استفاده از تنه خشک درختان برای خلق آثار هنری گفت: با بهره‌مندی از ذوق هنری هنرمندان، درختان بی‌جان منطقه احیا و به اثر هنری تبدیل شد.

درخت

علیرضا جعفری در گفتگو با همشهری آنلاین با اشاره به اجرای طرح های سه بعدی در معابر گفت: به منظور ارتقای منظر شهری، طرح‌های جدید به شکل سه بعدی در حال اجراست تا معابر و محدوده‌های مختلف منطقه جلوه بیشتری داشته باشد.

او درباره انتخاب درختان در این بخش از منطقه افزود: فلکه اول صادقیه تهران و خیابان شهید اکبری از جمله معابر پرتردد منطقه هستند که به عبارتی فضای مکث عابران محسوب می‌شوند و برای آنکه به فضای مرده شهر روح ببخشیم، دو درخت خشکیده این میدان و یک درخت دیگر در مقابل ساختمان شهرداری ناحیه ۵ را برای اجرای این طرح انتخاب کرده‌ایم. 

معاون خدمات شهری منطقه ۲ به مضمون موضوعات نقاشی شده روی درختان اشاره کرد و گفت: طرح‌های اجرا شده روی هر یک از درختان برگرفته از اشعار شعرای معاصر و کلاسیک ایران زمین است و بعد از پایان این پروژه‌ها در فلکه اول صادقیه متن اشعار انتخاب شده نیز به صورت معرفی مضمون طرح، کنار هر یک از آثار کار خواهد شد. 

جعفری همچنین در ادامه افزود: قرار است به زودی این طرح برای دو درخت خشک و بی‌جان دیگر در همان فلکه اول صادقیه و بوستان شهرآرا در محله ستارخان نیز اجرا شود و البته طی زمانی که هنرمندان در محل مشغول خلق این اثر هنری بودند با استقبال خوب شهروندان مواجه شدند و شهروندانی از مناطق دیگر تهران درخواست اجرای همین طرح سه بعدی را برای درختان خشکیده معابر محل سکونت‌شان داشتند.

کد خبر 684963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    6 1
    بسیار عالی
  • 🇮🇷 IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    7 1
    خیلی قشنگ شده👌👏
  • فاطمه IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    5 2
    واو چه جالب خیلی عالیه دلم میخواد اونجا باشم من فاطمه هستم از شهر اهواز