همشهری آنلاین: رئیس مرکز پزشکی حج جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی گفت:

تعداد بیماران بستری در بیمارستان های عربستان و میزان شدت و شیوع  بیماری در میان زائران ایرانی  در سال جاری 30 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر محمد تقی حلی ساز وضعیت سلامتی زائران ایرانی در مقایسه با سال گذشته را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: با وجود فوت سه از هموطنان زائر در روزهای اخیر، بحمدلله از ابتدای ورود زائران به مدینه منوره و مکه مکرمه از میزان مرگ ومیر نسبت به سال های قبل کاسته شده است. این زائران اهل خراسان و آذربایجان شرقی بودند که روز گذشته بر اثر حادثه و بیماری جان سپردند.

بنا بر گزارش مرکز پزشکی حج، یکی از زائران پس از انجام اعمال عمره مفرده و سعی صفا و مروه دچار ایست قلبی شد و دعوت حق را لبیک گفت. وی اروجعلی اسدی نام داشت و از کاروان 24227 شیراز بود که با همسر خود به زیارت خانه خدا آمده بود.

همچنین فیض محمد یعقوبی زائر 83 ساله تایبادی که به علت سقوط از طبقه چهارم در یکی از هتل های مدینه در بیمارستان ملک فهد بستری شده بود، جان خود را از دست داد.

بر این اساس، زائر دیگری نیز که از روز ورود به مدینه منوره دچار سکته مغزی شده بود، دیروز در بیمارستان ملک فهد جان سپرد. این زائر 68 ساله حسین حسن زاده پاکدل نام داشت و از استان آذربایجان شرقی به همراه کاروان 11242 عازم سرزمین وحی شده بود

کد خبر 69107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز