شهردار منطقه ۱۸ از پایان انتظار ۸ساله اهالی و بهره‌برداری از فاز نخست شاهراه اتصالی شهید بروجردی خبر داد. این پروژه می‌تواند با اتصال بخش جنوبی تهران به شمال غرب پایتخت تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک جنوب‌ غرب تهران ایجاد کند.

خیابان شهید بروجردی 18

به گزارش همشهری آنلاین، «محمدجواد خسروی» درباره این پروژه گفت: «پروژه شهید بروجردی گشایش بسیاری در ترافیک شهر تهران ایجاد می‌کند، این پروژه به‌طور مشترک بین مناطق ۱۸ و ۹ برقرار شده است که دارای دو قطعه یعنی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان و شمال‌غرب تهران را به جنوب تهران وصل می‌کند و راهی مستقیم و مطلوب برای شهروندان تهرانی ایجاد می‌کند». 

او افزود: «این بزرگراه از بزرگراه آزادگان تا تقاطع الغدیر به طول تقریبی ۴ کیلومتر ساخته می‌شود و پنج تقاطع غیرهمسطح دارد. قطعه دوم از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار به طول تقریبی یک کیلومتر، ۲ تقاطع غیرهمسطح را شامل می‌شود».

شهردار منطقه ۱۸ همچنین درباره زمان بهره‌برداری فاز نخست این کلان پروژه گفت: «بخش اول بزرگراه شهید بروجردی به ۷۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که امسال مقدمات تأمین قطعی آن آماده می‌شود و بخش تقاطع الغدیر تا انتهای مهر ماه راه‌اندازی می‌شود. همچنین تقاطع الغدیر تا بلوار بهار تا ۲۲ بهمن‌ماه جهت بهره‌برداری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و پس از گذشت ۸ سال متوقف بودن پروژه، مردم می‌توانند تا پایان امسال از بخش اول پروژه شهید بروجردی بهره‌مند شوند».

پایان انتظار ۸ساله اهالی منطقه۱۸ | پروژه شهید بروجردی و اتصال جنوب به شمال‌ غرب تهران

محمدجواد خسروی ادامه داد: «برای ادامه پروژه، ۲ معارض داریم که با یکی از این معارضان در حال پیگیری بحث‌های حقوقی هستیم و با دیگر معارض در حال تهاتر هستیم که مشکلی برای ادامه روند پروژه به وجود نیاید و به یاری خدا بتوانیم فاز اول را که در مجموع ۹. ۳ کیلومتر است افتتاح کنیم».

او تأکید کرد: «بخش عمده‌ای از این ابرپروژه شهری بین مناطق ۱۸ و  ۹ مشترک است؛ نزدیک به ۵ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ است. در فاز دوم که ۱۹ معارض دارد به دنبال حل مسائل هستیم و توافقات را انجام می‌دهیم که تا آخر سال بتوانیم فاز دوم را نیز افتتاح کنیم».

کد خبر 693632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha