شبکه‌های خبری ژاپن از دستگیری یک باند گسترده خرید و فروش مواد‌مخدر در این کشور خبر دادند که تمامی اعضای آن ایرانیان مهاجر هستند.

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن ان‌اچ‌کی (NHK)، چهارشنبه هشتم آبان‌ماه، ماموران پلیس ژاپن اعضای یک باند ایرانی را که به فروش مواد‌مخدر در توکیو فعالیت داشتند، دستگیر کردند.

بنابر این گزارش، اعضای باند بعد از تماس تلفنی با مشتریان خود، مواد‌مخدر را در کوچه‌ها و مناطق خلوت توکیو به فروش می‌رساندند.

تلویزیون دولتی ژاپن، تصویر اعضای این باند را که پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ژاپن به‌صورت مخفیانه فیلمبرداری کرده بودند، نشان داد که در این فیلم‌ها  اعضای این باند  بعد از نزدیک شدن به مشتریان خود و گرفتن پول، بسته‌های مواد‌مخدر را به آنها می‌دادند.

پلیس ژاپن، از مخفیگاه این باند 5نوع مواد‌مخدر مختلف از جمله کوکائین، هروئین و تریاک کشف و ضبط کرده است. پلیس ژاپن مقدار فروش مواد‌مخدر توسط این باند را ماهانه 20 میلیون ین (تقریبا برابر با 200 میلیون تومان) برآورد کرده است.

به گفته ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر، این باند 20 هزار مشتری داشته است. ان‌اچ‌کی تصویر اعضای این باند را چندین بار در تلویزیون نشان داد که در آن اعضای باند به زبان فارسی با یکدیگر صحبت می‌کردند.

در این گزارش، مردم توکیو در مصاحبه با تلویزیون از فعالیت این باند در محله‌های خود اظهار شگفتی می‌کردند. در این تصاویر چهره فروشندگان ایرانی واضح بود ولی چهره خریداران شطرنجی نشان داده شد.

به گزارش ان‌اچ‌کی، رئیس این باند 4نفره یک ایرانی 42 ساله است که وی نیز توسط پلیس دستگیر شده است.

در همین حال، خبرنگار روزنامه ماینیچی ژاپن نیز با انتشار گزارشی درباره این باند نوشت: سردسته ایرانی باند که از سال 1996 به ژاپن آمده  با همکاری 3نفر دیگر، تریاک را در بسته‌های 20 گرمی و کوکائین را در بسته‌های 42 گرمی به مشتریان خود می‌فروخت.

هر 4 عضو دستگیر شده به جرم خود اعتراف کرده‌اند. یکی از اعضای باند در گزارش تلویزیونی گفت: «فروش مواد‌مخدر به مشتریان ژاپنی که پولدارند و کلکی ‌هم در کارشان نیست خیلی راحت بود، اما از اینکه در ژاپن این تعداد مشتری مواد‌مخدر وجود دارد همیشه تعجب می‌کردم».

این در حالی است که 4 ماه پیش نیز یک متهم ایرانی دیگر هنگام فروش مواد‌مخدر به زنی در ژاپن دستگیر شد و تصویر وی در رسانه‌های ژاپن انتشار یافت.

کد خبر 69486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز