گروه بین‌الملل: محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌پناه غزه توسط افکار عمومی جهان همچنان ادامه دارد

تعداد زیادی از کودکان فلسطینی و لبنانی وابسته به شبکه حمایت از کودکان در شمال لبنان در شهر طرابلس تظاهراتی را در همبستگی با کودکان نوار غزه برگزار کردند.

اتحادیه‌ جوانان دمکرات لبنان در نبطیه نیز در همبستگی با ساکنان نوار غزه تحصن کردند. پایگاه اینترنتی المحیط گزارش داد: بیشتر از یک هزار سوئدی در جنوب استکهلم در راستای همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

در چندین شهر فرانسه نظیر پاریس، لیون، مارسی، نیس، تولز و دیگر شهرها تظاهرات‌هایی در راستای حمایت ساکنان نوار غزه برگزار شد. تظاهرکنندگان خواستار تحریم‌ اسرائیل شدند. حدود 21 تا 25 هزار فرانسوی در میدانی در پاریس در یک تظاهرات، شعارهای ضد‌اسرائیلی سر دادند.

همچنین هزاران آمریکایی در شهرهای مختلف آمریکا در راستای حمایت از ساکنان نوار غزه و محکومیت حملات اسرائیل دست به تظاهرات زدند. در میان شهرهای دیگر اروپا می‌توان به تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان نوار غزه در زالتسوبورگ اتریش، آمستردام، مادرید، سوئیس و یونان اشاره کرد.

در شهر سخنین در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز هزاران عرب ساکن مناطق 8491در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست به تظاهرات زدند و شهردار شهرک سخنین در سخنرانی خود اعلام کرد: آنچه در غزه در جریان است جنایاتی است که ارتش اسرائیل در مقابل جامعه جهانی صورت می‌دهد.

اتحادیه‌ دانشجویان کویت نیز در همبستگی با ساکنان نوار غزه تظاهراتی را برگزار کردند. مقتدی صدر هم در بیانیه‌ای، حملات اسرائیلی‌ها علیه غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد. وی از سازمان‌های بین‌المللی خواست در راستای توقف حملات وارد عمل شوند.

در شهرهای مختلف فلسطین نظیر رام‌الله، جنین، طولکرم، بیت‌لحم، الخلیل، بیت‌المقدس و قلقیلیه نیز تظاهرات‌هایی در راستای محکومیت حملات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

نمایندگان پارلمان بحرین هم در نشستی با حضور خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین خواستار تعطیل ساختن طرح تشکیل سازمان منطقه‌ای با مشارکت اسرائیل شدند.

از سویی تلاش‌های دیپلماتیک هم برای متوقف ساختن رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسرائیل در تماسی تلفنی با گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس با وی به بررسی حملات اسرائیل علیه نوار غزه پرداخت.

براون در این گفت‌وگو خواستار لغو عملیات نوار غزه و دنبال کردن سیاست آتش‌بس شد. نخست‌وزیر لبنان نیز در تماس تلفنی با کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم تسریع در دستیابی به قطعنامه فوری از سوی شورای امنیت در زمینه توقف حملات در نوار غزه، پایان تحریم و گشودن گذرگاه‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز از گفت‌وگوی تلفنی پادشاه اردن با تونی بلر، نماینده ویژه کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه خبر داد. در بیانیه منتشره از کاخ پادشاهی اردن آمده است: اوضاع انسانی در غزه چنان رو به وخامت می‌رود که دیگر سکوت جایز نیست.

جامعه بین‌المللی باید برای پایان دادن به این تراژدی وارد عمل شود و اسرائیل را برای توقف تجاوزات و باز کردن گذرگاه‌ها و تخلیه مجروحان تحت فشار گذارد. در لبنان نیز نیروهای یونیفل با هماهنگی ارتش لبنان به‌منظور جلوگیری از هر گونه پیامد جنگ اسرائیل در نوار غزه بر لبنان و هر گونه ناامنی در این کشور به حالت آماده باش درآمدند.

کد خبر 72327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز