بازاریابی پیامکی از جمله استراتژی­ های پربازده برای تبلیغات، افزایش فروش و جذب مشتری است. جالب اینجاست که موفقیت در این راه، به حضور یا عدم حضور مشتری برمی ­گردد.

image-20221220104058-1.png

درواقع مشتری؛ سرمایه اصلی هر کسب­ وکار است. بنابراین باید تحت هر شرایطی ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. گرچه روش­های مختلفی برای این کار ارائه شده است، اما پیشنهاد ما همان بازاریابی پیامکی است، چرا؟

زیرا به‌واسطه گسترش استفاده از تلفن همراه، همواره در دسترس است و حتی نیاز به اینترنت هم ندارد، اما ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که اول کار، چطور به شماره­ های مشتری دسترسی داشته باشیم؟

زیرا همانطور که می­دانید درخواست مستقیم از مشتریان برای شماره تلفن وجهۀ خوبی ندارد، چون شماره همراه وجهِ خصوصی زندگی هرکسی است و ممکن است برداشت اشتباهی صورت بگیرد؛ راه‌حل این سوال پیش ماست. با این مقاله همراه باشید.

چطور به بانک شماره مشتری دسترسی داشته باشیم؟

راهکارهای دسترسی به شماره مشتری

شما باید به دنبال راهکارهایی باشید تا در هنگام درخواست شماره همراه مشتری، حس بدی به او منتقل نشود، برای مثال:

ارائه محصول رایگان یا با تخفیف ویژه

تخفیف همیشه و همه­جا جذاب و دلپذیر است. بنابراین وقتی هنگام خرید، تخفیف می­دهید و یا کالایی را رایگان هدیه می ­دهید، مشتری ناخودآگاه تشویق می­ شود تا اطلاعات تماس به شما بدهد. همچنین در مناسبت­ ها، رویدادها و یا جشنواره ­ها می­ توانید مشتری را به ثبت اطلاعات تماس ترغیب کنید و به او این قول را بدهید تا در روزهای آتی، تخفیفات ویژه­ای برایش ارسال می­ کنید. با خرید پنل پیام کوتاه از یک سامانه معتبر، می­ توانید این کار را با سرعت بیشتری انجام دهید؛ زیرا امکان ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی را برای شما فراهم می ­کند.

چاپ فرم­ های همکاری، ثبت اطلاعات و...

این روش یک روش ابتدایی و ساده برای ثبت شماره همراه مشتری است. شما می­­توانید با آماده­سازی فرم­هایی با فرمت موردنظرتان، از هر مشتری، بازدیدکننده و... بخواهید اطلاعت خود از جمله شماره همراهش را ثبت کند. این کار با چاپ بروشور، پوستر و اطلاعیه ­های مختلف نیز امکان­ پذیر است.

چطور به بانک شماره مشتری دسترسی داشته باشیم؟

برگزاری نظرسنجی، مسابقه و یا قرعه ­کشی

اگر کمی در رابطه با استراتژی­ های بازاریابی مطالعه کرده باشید، متوجه شده­ اید که بازاریابی پیامکی بازخورد خوبی خواهد داشت. در همین راستا یک روش موثر برای دسترسی به بانک شماره مشتری، برگزاری مسابقه و یا قرعه ­کشی است. هیجان همیشه جذاب است و افراد زیادی را به سمت شما جذب خواهد کرد.

 با این کار، ناخودآگاه مشتری اطلاعات تماس را در اختیار شما می­ گذارد تا در صورت برنده شدن، با او تماس بگیرید. ملی پیامک قابلیت برگزاری نظرسنجی و قرعه ­کشی را نیز دارد.

ارائه اینترنت رایگان

یک راهکار خلاقانه برای دسترسی به شماره مشتری، کافی است در محل کارتان با اطلاعیه یا هر روشی که می­ شناسید، اعلان کنید با ارسال پیامک به شماره 3000xxxx به رمز اینترنت رایگان اینجا دسترسی داشته باشید. با این کار غیرمستقیم به شماره همراه مشتری دست پیدا می‌کنید.

اینجا استفاده از خدمات پنل اس­ام­اس به کارتان می­آید، چرا؟ زیرا این قابلیت را به شما می­دهد تا به‌محض دریافت یک کد مشخص، با ارسال خودکار، رمز وای فای برای مشتری ارسال شود. این کار بیشتر به‌درد کسب‌وکارهایی مثل کافه و رستوران‌دارها می‌خورد.

استفاده از دستگاه ثبت شماره موبایل مشتری

دستگاه ذخیره‌سازی شماره موبایل مشتریان مانند کارت‌خوان‌های فروشگاهی یا همان دستگاه POS است که با اتصال به پنل پیامک فروشگاه کار خواهد کرد. با استفاده از این دستگاه به صورت می ­توانید شماره همراه مشتری را در دستگاه وارد کنید تا همان لحظه پیامی از طرف شـما برای مشتری ارسال شود. علاوه بر آن با این کار شماره همراه مشتری در دفترچه تلفن پنل شما ذخیره خواهد شد. این روش یکسری معایب دارد، برای مثال:

    • هزینه دستگاه زیاد است،
    • فقط به صورت حضوری قابل استفاده است،
    • دستگاه ثبت شماره مشتریان قادر به دریافت پاسخ از طرف مشتریان نیست و  نمی­تواند گزارش یا تحلیلی برای شما ارسال کند،
    • این دستگاه است که امکان حذف شاره همراه مشتری برایش تعریف نشده است و مادامی که کار می ­کند، برای مخاطب پیامک ارسال می­ کند که خب ممکن است باعث خستگی مشتری شود.

راه­اندازی باشگاه مشتریان

راه­اندازی باشگاه مشتریان، به جذب مشتریان وفادار بسیار کمک می ­کند. شما به عنوان صاحب یک کسب­ وکار باید از مشتری دعوت کنید تا در باشگاه مشتریان عضو شود. البته قبلاً برای او توضیح دهید که این عضویت چه مزایایی برایش به همراه خواهد داشت. با این کار نیز به صورت غیرمستقیم به شماره تماس مشتریان دسترسی خواهید داشت.

چطور به بانک شماره مشتری دسترسی داشته باشیم؟

استفاده از پنل اس ­ام ­اس ملی پیامک

منظور از پنل پیامکی نرم‌افزاری آنلاین است که برای بازاریابی پیامکی و ارتباط با مخاطب استفاده می‌شود. مزیت این روش نسبت به آنچه تا به اینجا گفته شد، این است که با استفاده از پنل اس­ام­اس سامانه ملی پیامک می­ توانید تعامل و ارتباطی دوطرفه با مشتری داشته باشید؛ یعنی هم پیامک ارسال و هم دریافت کنید. از دیگر مزایای این روش شامل:

ارائه بانک جامع شماره همراه

پنل ملی پیامک یک دفترچه تلفن شامل تعداد زیادی شماره در اختیار شما می­ گذارد که بر اساس جنسیت، سن، محل سکونت، کد پستی و... تقسیم­بندی شده­اند. این قابلیت به شما این امکان را می­ دهد تا اگر اول راه هستید و حتی هنوز به شماره­ای دسترسی ندارید، کارتان را راحت شروع و برای ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام کنید.

وب‌سرویس پیامکی (API)

فروشگاه‌های آنلاین و وبسایت‌های اینترنتی برای ارائه خدمات نیاز به وب ‌سرویس اس ام اس دارند. وب‌سرویس کمک می­ کند تا خیلی راحت مخاطب را احراز هویت کنید و هم پروسه ثبت‌نام کاربر در سایت راحت انجا شود. از طرفی شماره همراه مشتری را ثبت خواهد کرد تا برای ارسال سایر پیامک ­ها از آن استفاده شود.

عدم نیاز به حضور مشتری

مزیت اصلی استفاده از پنل به عدم نیاز به حضور مشتری است، به‌خصوص بعد از دوران شیوع کووید-19 که حساسیت کار با دستگاه پوز، عابرابنک و... بیشتر شده است.

قابلیت ارسال پیامک هدفمند

پنل پیامکی به شما این امکان را می­دهد تا برای ارسال پیامک تبلیغاتی برنامه‌ریزی کنید؛ یعنی برای مخاطبین 20 تا 30 سال که ساکن سعادت­آباد تهران هستند، رأس ساعت 17 بعدازظهر پیامک ارسال کنید.

امکان دریافت پاسخ مشتری

شما علاوه‌بر ارسال پیامک، امکان دریافت پیامک از جانب مشتری را دارید. این قابلیت هنگام برگزاری نظرسنجی، قرعه­ک شی، کد تأیید یا عدم تأیید دریافت پیامک و... مفید خواهد بود.

ملی پیامک؛ ارائه‌دهنده بانک جامع شماره مشتری

حالا که با روش‌های مختلفی برای تعامل و ارتباط با مخاطبان خود آشنا شدید، بهتر می­توانید متوجه این موضوع شوید که ارسال پیامک تبلیغاتی با کمک پنل اس ­ام­ اس چقدر می­تواند مفید باشد. با کمک قابلیت ­های بانک اطلاعاتی شماره مشتری در پنل پیامکی می ­توانید کسب‌وکارتان را همه معرفی کنید و فروش بیشتری داشته باشید.

اگر تصمیم به خرید پنل اس ­ام ­اس از ملی پیامک گرفته­ اید، اما نمی‌دانید کدام‌یک از پنل‌ها با کسب‌وکار شما همخوانی دارد، توصیه ما به شما پنل اس ام اس فقط ملی پیامک. کافیست به آدرس www.melipayamak.com سری بزنید یا با شماره 63404- 021 داخلی 1 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این تیم بهره ­مند شوید. در آخر پیشنهاد می­کنیم برای بازدهی بیشتر از چند روش برای جذب مشتری استفاده کنید.

کد خبر 729325

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز