همشهری آنلاین: معاون قضائی دادستان کل کشور از دستور دادستان کل کشور برای برخورد با تبلیغات غیرقانونی در شبکه‌های ماهواره‌ای خبر داد.

معاون قضائی دادستان کل کشور  در گفت‌و‌گو با مهر تاکید کرد: دادستانی کل کشور به صورت جدی و ویژه تبلیغات غیر مجاز و فریب دهنده در ماهواره را پیگیری می‌کند. وی افزود: بسیاری از این تبلیغات فاقد مجوز قانونی و کارایی ندارد و این در حالی است که اغلب مردم از این آگهی‌ها بی‌اطلاع هستند و دچار ضرر می‌شوند.

پیش‌تر به دنبال هشدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تبلیغات توسط شرکت‌های ایرانی در ماهواره‌های خارج از کشور دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد اشخاصی که در ماهواره تبلیغ می‌کنند اگر عمل آنان مصداق بند 2 ماده 500 قانون مجازات اسلامی باشد عمل آنان جرم است و مجازات آن یکسال حبس تعزیری است. [یک سال حبس برای تبلیغ در ماهواره]

بر اساس ماده 500 قانون مجازات اسلامی هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد. 

معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه درباره نحوه برخورد با عاملان تبلیغات خلاف و غیر مجاز  گفت: شدت برخورد بستگی به موضوع تبلیغات دارد و در صورتیکه موارد آگهی و تبلیغ در ارتباط با حوزه پزشکی و سلامت مردم باشد به طور حتم برخورد شدید تری از سوی مراجع قضائی اعمال خواهد شد.

حسین ذبحی اظهار داشت: کسانی که متقاضی تبلیغ هستند با پرداخت هزینه‌های کلان رسانه‌های ضد انقلابی را تقویت می‌کنند و وظیفه ما برخورد قاطع با چنین عواملی است.

معاون قضائی دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: تمامی اموری که در عرصه کشور متزمن جرائم است باید از سوی دادستانها  مورد پیگیری قرار گیرد و در این امر به خصوص دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم وارد عمل خواهد شد.

کد خبر 73379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز