جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: حماس با رد درخواست باراک اوباما رئیس جمهور جدید آمریکا برای برسمیت شناختن اسرائیل اعلام کرد

این درخواست غیرمنطقی و غیرقابل انجام است.

به گزارش فارس، موسی ابومرزوق نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت و گو با رادیو لندن گفت:اگر اوباما قصد دارد چنین درخواستهائی از حماس بکند بهتر است ابتدا نام حماس را از لیست سازمانهای تروریستی حذف کند و حقانیت نمایندگی حماس بر اساس انتخابات فلسطین را برسمیت بشناسد.

ابومرزوق همچنین در مورد اظهارات اوباما در رابطه با روند صلح منطقه بر اساس طرح صلح عربی و شناسائی اسرائیل گفت: حماس به کشورهای عربی گفته است که اسرائیل در همان روز نخست اشغالگری در کرانه باختری و بدنبال آن تجاوز به نوار غزه، طرح صلح عربی را نابود کرد، من نمی‌دانم در سایه چنین کشتاری که اسرائیل در غزه انجام داده است از کدام طرح و صلح باید سخن گفت؟

وی همچنین در رابطه با درخواست اوباما مبنی بر توقف شلیک موشکها گفت: جنبش حماس معتقد است که آتش بس باید دو طرفه باشد و به باز شدن گذرگاهها و رفع محاصره منجر شود.

ابومرزوق همچنین در مورد گفت و گوهای فلسطینی گفت: ما از هر گونه میانجی گیری عربی و مشارکت ترکیه در هر گفت و گوی فلسطینی خواه مربوط به آتش بس با دشمن اسرائیلی و خواه وحدت ملی استقبال می‌کنیم اما هر گفت وگوئی در مورد وحدت ملی بایستی پس از بازگشائی گذرگاهها، رفع محاصره و در شرایط مناسب از جمله آزادی اسرای سیاسی بازداشتی در کرانه باختری صورت گیرد.

کد خبر 73697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز