عده‌ای در یکی از مراکز تجاری تهران، با ایجاد فضای روانی و احساسی، کسبه و مغازه‌داران را تشویق به اعتصاب کردند.

دلار - ارز

به گزارش همشهری آنلاین، جوان نوشت: پس از تصمیم بانک مرکزی در راه اندازی «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» که می‌کوشد با قطع واسطه‌ها و پایان دادن به دلالی، مدیریت بازار این دو حوزه مالی و پولی را به عهده بگیرد و مانع از سوداگری‌ها شود، صدای برخی‌ها که منافع آن‌ها در دستبرد زدن هرچه بیشتر در جیب مردم تعریف شده، درآمده است.

در خبرها آمده بود که عده‌ای در یکی از مراکز تجاری تهران، با ایجاد فضای روانی و احساسی، کسبه و مغازه‌داران را تشویق به اعتصاب کردند.

این جماعت که داشتند از دلار ۵۰ تومانی بیشترین سود را به جیب می‌زدند، اکنون با تصمیم بانک مرکزی ساز مخالفت کوک کرده اند.

برخی از این سوداگران که برای مثال گوشی تلفن همراه را با دلار ۳۰ هزارتومانی وارد کرده‌اند، برای سود بیشتر، کالاهای خود را به انبارها برده تا با دلار ۶۰ هزارتومانی به فروشنده عرضه کنند، اکنون، اما با تصمیم جدید، دنبال غوغاگری هستند، حال آنکه با همین نرخ جدید و مصوب «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» آن‌ها دچار ضرر و زیان نخواهند شد.

سیاست بانک مرکزی که در نمونه‌های خارجی نیز امتحان خوبی پس داده است، اکنون بیش از هر کسی نیازمند حمایت، همراهی و پشتیبانی مردم است؛ بنابراین باید بدون توجه به هرگونه شانتاژی، اجازه داد این طرح ملی به ثمر برسد.

کد خبر 743933
منبع: جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 49
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • امیر IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    37 6
    متاسفانه دولت فعلی و دولت های قبلی همیشه جلوی این جماعت دلال وحرام خور کوتاه اومدن به قیمت فقر مردم و ملت واین احساس که دولت ها هم تو این زمینه شریک اونا هستند بیشتر تقویت میشه به امید خدا حداقل این اقدامشون با قاطعیت اجرایی بشه حتی اگر شده برای حفظ آبروی خود دولت ....
  • عباس IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    16 47
    آمریکا و دلارش در حال نابودی هستند و کار دشمنه قیمت دلار زیر ۱۰ هزار تومان است
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    20 57
    نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باید این ...ها را رصد کنند و دستگیر کرده و مجازات کنند تا دیگر جرات اغتشاش و تشویش در فضای کسب و کار مردم نداشته باشند۰