دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۹
۰ نفر

گروه ورزشی: پیروزی سخت پرسپولیس مقابل پیام بیش از آن که موجب حفظ جایگاه و افزایش حمایت‌ها از افشین پیروانی شود مسئولان این باشگاه را برای برکناری مربی جوان تحت فشار قرار داده است.

پرسپولیس عصر شنبه، ساعتی بعد پیروزی مقتدرانه استقلال در اهواز مقابل پیام مشهد قرار گرفت و تیم بدون مربی و بحران‌زده پیام را با تنها گل دقیقه 88 پتروویچ شکست داد. این پیروزی ضعیف برای خروج پرسپولیس و پیروانی از بحران کافی نبود. هواداران تیم سرخپوش با این نمایش نا‌امیدکننده حمایت از سرمربی را کنار گذاشتند و حتی بعد از گل پرسپولیس خواهان برکناری پیروانی شدند.

در فاصله دو هفته به شهرآورد پایتخت، بازی‌های ضعیف پرسپولیس برای آنها معنی دیگری دارد. پرسپولیسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که قهرمانی از دست رفته و با حضور پیروانی موفقیت در شهرآورد هم امکان‌پذیر نخواهد بود. در این شرایط برکناری سرمربی جوان اولین راه چاره به نظر می‌رسد.

عباس انصاری‌فرد البته معتقد است این اتفاقات ریشه در مسائل دیگری دارد. او که روز گذشته در تمرین پرسپولیس حضور پیدا کرده بود در خصوص اعتراض هواداران به عملکرد کادر فنی و بازیکنان گفت: «هنوز نمی‌دانیم چه گروه و سیستمی درصدد ایجاد این مسائل در پرسپولیس هستند. باید با یک سیاست خاص در کمترین زمان پرسپولیس را از این تنش‌ها و بحران‌های روانی خارج کنیم. اینکه از یک دقیقه خاص کادر فنی تیم با شعارهای هواداران دچار تضعیف روحیه می‌شود. جریانی در کار است و من به‌عنوان مدیر باشگاه باید هرچه سریع‌تر این مسائل را حل کنم.»

مذاکره با گزینه‌های خارجی

تمرین صبح یکشنبه پرسپولیس خالی از هیجان همیشگی بود،‌ مثل تمرین‌های بعد از شکست که همراه با سکوت و بی‌انگیزگی برگزار می‌شود. افشین پیروانی هم در این تمرین حاضر نشد. او ناراحتی از اتفاقات روز شنبه و شعارهای تماشاگران را علت غیبت خودش در این تمرین دانست. عباس انصاری‌فرد پیش از آغاز تمرین دقایقی در‌خصوصی اتفاقات اخیر با بازیکنان صحبت کرد اما وعده‌های مدیرعامل برای تغییر روحیه بازیکنان کافی نبود.

انصاری‌فرد در پایان تمرین به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. او مطابق معمول از پیروانی حمایت کرد اما حمایتی که بیشتر از برکناری قریب‌الوقوع سرمربی جوان خبر می‌دهد. مدیرعامل پرسپولیس گفت: «تا زمانی که پیروانی سرمربی تیم باشد از او حمایت خواهم کرد.» در همین حال افشین پیروانی در گفت و گو با ایسنا دلیل غیبت در تمرین روز گذشته را ناراحتی از شعار تماشاگران عنوان کرد. البته در عین حال زمزمه مذاکره هیات مدیره با گزینه های خارجی شنیده می شود.

حضور کریمی در تمرین یکشنبه

علی کریمی زبان سرخ این فصل فوتبال ایران است. او که در ابتدای فصل با انتقاد از تیم ملی و فدراسیون فوتبال عملا از بازی‌های ملی کناره‌گیری کرده بود این بار در قبال اتفاقات باشگاه پرسپولیس هم نتوانست سکوت کند. موضع کریمی حمایت از افشین پیروانی است اما در همین راستا، عملکرد مسئولان باشگاه و خصوصا  انصاری فرد را به چالش کشیده است. مصاحبه کریمی پیش از بازی روز شنبه منتشر شد اما انصاری‌فرد بعد از بازی عکس‌العمل نشان داد و اعلام کرد کریمی باید در کمیته انضباطی باشگاه پاسخگو باشد. حتی گفته می‌شد انصاری‌فرد، کریمی را از حضور در تمرینات محروم کرده است.

ستاره شماره 8 پرسپولیس در پایان بازی به راحتی این تصمیم را پذیرفت و بر مواضع قبلی خودش تاکید کرد. او با شدت بیشتری به انتقاد از عباس انصاری‌فرد پرداخت. شایعه اخراج کریمی از پرسپولیس در پی این اتفاقات قوت گرفت اما انصاری‌فرد که نمی‌توانست با توجه به محبوبیت و جایگاه مردمی کریمی عکس‌العمل قاطعی نشان دهد خیلی زود عقب‌نشینی کرد. علی کریمی روز یکشنبه با کمی تاخیر در تمرین پرسپولیس حضور پیدا کرد و
به صورت انفرادی تمرین کرد. انصاری‌فرد و سایر مسئولان باشگاه هم واکنشی به حضور این بازیکن نشان ندادند. 

انصاری‌فرد روز گذشته در‌ خصوص مصاحبه‌های کریمی که او را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود، گفت: «فکر نمی‌کنم کریمی بحث شخصی داشته باشد. او تنها در موضع خودش درباره جایگاه مدیریتی باشگاه صحبت کرده است. به هر حال باید بپذیریم که جایگاه مدیریتی یک تیم با شرایط یک بازیکن فرق می‌کند. چرا که مدیر نگاه کلانی به مجموعه خود دارد. کریمی اخراج نشده است و به تشخیص مربیان در بازی‌های بعدی از جمله شهرآورد شرکت خواهد کرد. طبق مقررات باشگاه و در کمیته انضباطی در مورد مصاحبه هایی که  وی انجام داده تصمیم گیری خواهیم کرد.»

علی‌آبادی:در انتخاب سرمربی خارجی دخالتی نمی‌کنم

رئیس سازمان تربیت‌بدنی گفت: «دخالتی در زمینه انتخاب کادر فنی خارجی برای تیم فوتبال پرسپولیس نمی‌کنم.» محمد علی‌آبادی  درباره جذب سرمربی خارجی برای پرسپولیس عنوان کرد: «در این موارد دخالت نمی‌کنم. این موارد جزو کارهای تخصصی است و مربوط به مدیر عامل و هیات مدیره است. در این باشگاه سمت رئیس مجمع را دارم ‌اما با انتخاب اعضای هیات مدیره، به مسائل آن وارد نمی‌شویم.» وی راجع به حضور یک سرمربی خارجی برای پرسپولیس اظهار داشت: «خواست بنده به عنوان رئیس مجمع پرسپولیس این است که کسانی را برای هدایت تیم بیاورند تا بتوانند روند تیم را به جلو هدایت کنند.»

کد خبر 74442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز