قیامتی برپا شده بود، برخی از آپارتمان‌ها نصف شده و تعدادی هم کاملاً فروریخته بود. از داخل بعضی آپارتمان‌ها صدای ناله و شیون و زاری به گوش می‌رسید و عده‌ای به سنگ و خاک چنگ می زدند تا عزیزانشان را از زیر آوار نجات دهند؛ تصویری که از لنز دوربین عکاسان دور نماند.

ساختمان

همشهری آنلاین - پروانه بهرام‌نژاد: رژیم بعث محله دولت‌آباد را یک بار در سال ۱۳۶۴ و بار دیگر در سال ۱۳۶۷ بمباران کرد. بمباران اول تخریب زیادی به جای گذاشت. تا جایی که وقتی نیروهای امدادی وبسیج خودشان را به محل رساندند با تلی از خاک روبرو شدند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا ببینید

حسینی یکی از نیروهای بسیجی محله که برای کمک به آنجا رفته بود در خاطراتش می‌گوید: «سرتاپای همه خاک‌آلود بود. زخمی‌هایی که توان حرکت داشتند با همان حال در لابه‌لای آوارها به دنبال اعضای خانواده‌شان می‌گشتند. در چند ثانیه همه زندگی‌شان به مشتی از خاک تبدیل شده بود.»

نیروهای بسیج دور ساختمان‌های آسیب دیده حلقه امنیتی تشکیل داده بودند و از ورود افراد ناشناس به محله جلوگیری می کردند تا خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس راحت تر وارد کوچه شوند. او می گوید : «آن زمان جمعیت زیادی ساکن محله بودند. همین موضوع باعث شد تا  افراد  بیشتری زخمی‌ و شهید شوند.»

طبق آمار در این بمباران ده‌ها ساختمان تخریب و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی و شهید شدند که به بیمارستان فیروزآبادی وشهدای هفتم‌تیر انتقال یافتند. از طرفی تعداد زیادی خودرو در آتش سوخت.

کد خبر 744911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha