سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

مرد سارق هر بار بعد از فروش یک خودروی پژو 206، آن را از خریدار به سرقت می‌برد و این خودرو را به فرد دیگری می‌فروخت.

 این مرد بعد از اینکه 5 بار این خودرو را از خریداران به سرقت برد، وقتی می‌خواست آن را به نفر ششم بفروشد، دستگیر شد.

صبح 26 تیر ماه امسال، مردی به شعبه8 بازپرسی در دادسرای جنایی تهران رفت و از سرقت خودروی پژو 206 خود توسط فرد ناشناسی خبر داد. « شب گذشته خودروام را در کوچه پارک کردم اما صبح امروز وقتی می‌خواستم به سر کار بروم، متوجه شدم فردی آن را به سرقت برده است.»

با  اظهارات شاکی پرونده، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی سارق خودرو آغاز شد.

چند هفته بعد، در حالی که تحقیقات ادامه داشت مرد جوانی نزد ماموران پلیس رفت و مدعی شد فردی پژو 206 او را به سرقت برده است. وقتی این مرد مشخصات خودروی خود را به ماموران ارائه داد، مشخص شد این خودرو همان خودروی مسروقه‌ای است که از شاکی اول به سرقت رفته بود.

با این اطلاعات، مرد جوان به اداره آگاهی دعوت شد و در تحقیقات گفت: 2 روز قبل با مشاهده آگهی فروش یک خودروی پژو 206 در روزنامه، با فروشنده تماس گرفتم و برای خرید این خودرو با او قرار گذاشتم.

آن روز خودرو را از فروشنده خریدم اما هنوز 2 روز از این ماجرا نگذشته بود که این خودرو از مقابل خانه‌ام به سرقت رفت.  با اظهارات این مرد ماموران دریافتند با یک سارق حرفه‌ای مواجهند که بعد از سرقت پژو206 از شاکی اول، آن را از طریق چاپ آگهی فروخته و 2 روز بعد از فروش خودرو بار دیگر آن را به سرقت برده است؛

بنابراین، این احتمال وجود داشت که این مرد کار خود را ادامه دهد و خودرو را به فرد دیگری هم بفروشد.

معمای پیچیده

هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که حدس ماموران درست از آب درآمد. مرد دیگری با مراجعه به اداره آگاهی مدعی شد چند روز قبل یک خودروی 206 را از طریق آگهی روزنامه‌ها از مرد میانسالی خریداری کرده اما یک روز بعد از خرید خودرو، فردی آن را از مقابل خانه‌اش به سرقت برده است.

ماموران که با معمای پیچیده‌ای مواجه شده بودند با چهره‌نگاری از فروشنده خودرو که همان سارق حرفه‌ای بود جست‌وجو برای دستگیری او را آغاز کردند.

این درحالی بود که هنوز فعالیت‌ مجرمانه این مرد ادامه داشت و او هر بار، بعد از اینکه خودروی پژو را به خریداران می‌فروخت، در فرصتی مناسب  آن را به سرقت می‌برد و به فرد دیگری می‌فروخت.

ماموران که تنها راه شناسایی مرد سارق را جست‌وجو در آگهی روزنامه‌ها می‌دیدند، بررسی‌‌های خود را ادامه دادند و مدتی بعد متوجه شدند مرد سارق با چاپ آگهی در روزنامه‌ها قصد دارد خودروی مورد نظر را بار دیگر به فروش برساند.

به این ترتیب، یکی از ماموران برای خرید این خودرو با او قرار گذاشت و صبح 16 بهمن، درحالی‌که مرد سارق برای فروش خودرو به محل قرار رفته بود در محاصره ماموران گرفتار شد.

با انتقال این مرد به اداره آگاهی، بازجویی از وی آغاز شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت با اعتراف به سرقت خودرو گفت: بعد از آنکه این خودرو را از مقابل خانه‌ای به سرقت بردم تصمیم گرفتم آن را با استفاده از مدارک جعلی به فروش برسانم.

من برای آنکه طعمه‌هایم را وسوسه کنم با ادعای اینکه نیاز فوری به پول دارم این خودرو را یک میلیون تومان ارزان‌تر می‌فروختم و وقتی نشانی خریدار را به دست می‌آوردم به کمین فرصتی مناسب برای سرقت دوباره خودرو می‌نشستم.

به این ترتیب این خودرو را 5 بار از خریداران به سرقت بردم و هر بار با مدارک جعلی به فرد دیگری فروختم اما وقتی برای ششمین بار قصد فروش آن را داشتم، ماموران مرا دستگیر کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان اینکه مرد سارق با این شگرد بیش از 50 میلیون تومان به جیب زده بود،گفت: متهم هم‌اکنون با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و افرادی که از این طریق از آنها سرقت شده، می‌توانند برای شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان خاوران مراجعه کنند

کد خبر 75045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز