سارا مولتون سرآشپز معروف با سبک خانگی است که به قول خودش تمام عمر خود را به آشپزی مشغول بوده.

سوپ کلم

همشهری آنلاین: او از سال ۱۹۷۴ میلادی پس از اخذ مدرک دانشگاهی خود در انجمن آشپزان‌ آمریکا عضو شد و از همان زمان پس از ارائه پایان‌نامه در زمینه آشپزی محلی و خانگی به عنوان سرآشپز به جمع شبکه آشپزان پیوست و از سال ۱۹۹۳ میلادی رسما به عنوان سرآشپز مشغول به کار شد. پس از آن در مدرسه آشپزی به تدریس پرداخت و بالاخره سرآشپز بهترین رستوران‌های ایالات بوستون و نیویورک و یک رستوران فرانسوی شد.

سارا مولتون همچنین یکی از بانیان طرح حمایت از زنان آشپز در انجمن آشپزان‌ آمریکا بوده است. او با ۲۳ سال تجربه آشپزی هم اکنون یکی از بهترین آشپزهای آمریکا به شمار می‌آید که صبح‌ها در شبکه ‌ای‌بی‌سی در برنامه آشپزی «صبح‌به‌خیر آمریکا» هم به آموزش آشپزی خانگی و محلی مشغول است. او همچنین برنامه‌ای با ۳۰ قسمت طراحی کرده که در آن ۲۰ نوع شام آسان سریع و خوشمزه را آموزش می‌دهد.  

با آشپزهای معروف دنیا و غذاهایشان آشنا شویم | سارا مولتون، آشپزی با سبک ساده و خانگی

سارا مولتون هم اکنون در نیویورک با همسر و دو فرزند خود زندگی می‌کند.  

اینک سه نوع از غذاهای معروف سارا مولتون را با هم می‌خوانیم:

سوپ گل‌کلم با سبزیجات معطر 

این سوپ که خواص بسیار زیادی برای کودکان و زنان باردار و شیرده دارد در عین حال برای افرادی که در رژیم غذایی لاغری هستند هم بسیار مناسب است.  

بهتر است برای غلیظ شدن این سوپ از سیب‌زمینی استفاده کنید. در ضمن این سوپ را به همراه نان سیر و سالادهای ریز مثل سالاد خیار وگوجه و سبزی معطر سرو کنید.

۱. روغن زیتون را در قابلمه‌ای دسته‌دار با حرارت ملایم داغ کنید سپس پیاز را خرد کرده به همراه کمی نمک، فلفل و پودر سیر در روغن تفت دهید.  

۲. پس از پنج دقیقه دیگر مواد خرد شده (سیب‌زمینی، سوسیس و گل کلم) را داخل قابلمه ریخته و سپس چهار پیمانه آب مرغ را که از قبل آماده کرده‌ایدهمراه با هفت پیمانه آب به مواد داخل سوپ اضافه کنید و بگذارید تا روی حرارت ملایم حدود نیم ساعت بپزد اگر مایل هستید می‌توانید کمی رب گوجه‌فرنگی هم به مواد اضافه کنید.  

۳. پنج دقیقه قبل از برداشتن سوپ از روی حرارت سبزیجات معطر را که کاملا ریز کرده، به همراه آبلیمو به آن اضافه کنید؛ درصورتی‌که مایل هستید این سوپ کمی تندتر شود می‌توانید به آن فلفل قرمز اضافه کنید این سوپ را حتما با نان سیر میل کنید. غذای بسیار مطبوع و خوشمزه‌ای خواهد بود.

با آشپزهای معروف دنیا و غذاهایشان آشنا شویم | سارا مولتون، آشپزی با سبک ساده و خانگی

مواد لازم برای پختن سوپ گل کلم: 

۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون 
۱۰ گرم پودر سیر 
یک عدد پیاز متوسط
یک عدد سوسیس کوکتل(خرد شود)  
یک عدد گل‌کلم کوچک (خرد شود)
یک عدد سیب‌زمینی متوسط (خرد شود)
۴ پیمانه آب مرغ 
۲ ق. س مخلوط سبزیجات خرد شده
(اسفناج، ریحان، جعفری)  
۳ ق. س آبلیموی تازه 
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی 
فلفل قرمز برای کسانی که تمایل به خوردن غذاهای تندوتیز دارند

کد خبر 756721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha