ورزش کنیم و زباله‌های اطرافمان را جمع‌آوری کنیم. بانوان ورزشکار ایستگاه‌های تندرستی غرب تهران با انجام ورزش پلوگینگ محله‌های خود را پاکیزه نگاه می‌دارند.

ورزش پلوگینگ

به گزارش همشهری آنلاین، ورزش متفاوت و جذاب پلوگینگ به‌عنوان ورزش دوستدار محیط‌زیست ترکیبی از دویدن و انجام فعالیت‌های جسمی است که با جمع‌آوری زباله و پاک‌سازی محیط‌زیست همراه است. بانوان ایستگاه‌های تندرستی منطقه ۵ این روزها ورزش پلوگینگ را در بوستان‌های غرب تهران انجام می‌دهند.

بدو، زباله جمع کن! | متفاوت‌ترین ورزش دنیا در ایستگاه‌های ورزشی غرب تهران

«غزاله رادمان» مدیر اداره ورزش بانوان شهرداری منطقه ۵ می‌گوید: «۲۸ ایستگاه تندرستی در منطقه ۵ وجود دارد. بانوان عضو ثابت و فعال این ایستگاه‌ها هستند. مدتی است با تلاش مربیان ورزشی و بانوان ورزشکار ورزش پلوگینگ در بوستان‌های منطقه انجام می‌شود. ورزشکاران با انجام فعالیت‌های ورزشی قوای جسمی خود را تقویت می‌کنند و با پیاده‌روی در محله‌ها و یا دویدن زباله‌های خشک به‌خصوص ته‌مانده سیگار و نایلون را جمع‌آوری می‌کنند.»

تولید زباله و عدم تلاش مناسب شهروندان برای جمع‌آوری و دفع آن، فعالان محیط‌زیست را به این فکر انداخت که با برخی اقدامات خلاقانه مردم را در جمع‌آوری زباله‌ها از سطح محله‌ها شریک سازند. ورزش پلوگینگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط  سوئدی‌ها و طی یک حرکت سازمانی انجام شد و در ادامه به کشورهای دیگر گسترش یافت.

بدو، زباله جمع کن! | متفاوت‌ترین ورزش دنیا در ایستگاه‌های ورزشی غرب تهران

کد خبر 758444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha