شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

دوبلین: یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرلند که بلیت‌های آن نسبت به سایر شرکت‌های هواپیمایی بسیار ارزان‌تر است قصد دارد توالت‌های داخل هواپیما را پولی کند.

به عبارتی دیگر، مسافران فقط با پرداخت یک پوند قادر به استفاده از توالت هواپیما خواهند بود. به همین دلیل قرار است دستگاه‌هایی روی قفل در توالت‌های هواپیما نصب شود که با بلعیدن سکه یک پوندی باز می‌‌شود.

مدیر عامل این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که برای کاهش هزینه‌ها در زمان رکود اقتصاد جهان این تصمیم را اتخاذ کرده است اما مشخص نیست که از چه زمانی جنبه اجرایی به خود بگیرد. البته شرکت مورد نظر طرح‌های دیگری هم برای کاهش هزینه‌ها در نظر دارد.

به بحران اقتصادی بخندید

برلین: در شرایطی که رکود اقتصادی در جهان بیداد می‌کند، دلقک‌ها از کشورهای مختلف جهان در آلمان گرد هم آمدند تا  به بررسی نحوه مواجهه با بحران اقتصادی بپردازند. در گردهمایی 5/2 ساعته دلقک‌ها اعلام شد که بهترین راه برای مواجهه با مشکلات اقتصادی، خندیدن است، چون عصبانی شدن در پی بروز مشکلات اقتصادی منجر به بیماری‌های مختلف می‌شود.

فسیل 10 میلیون ساله

لیما: فسیل یک پرنده که متعلق به 10 میلیون سال پیش است در کشور پرو کشف شد. به گفته دانشمندان، طول بال‌های این پرنده در حدود 6 متر بوده و بیشتر از ماهی‌های اقیانوس آرام تغذیه می‌کرده است. همچنین نسل این پرنده به دلیل تغییرات آب و هوایی 5/2 میلیون‌سال پیش منقرض شد.

سرقت آمبولانس

کالیفرنیا: تکنسین‌های اورژانس کالیفرنیا که عازم ماموریت شده بودند با حضور در صحنه تصادف شوکه شدند. داستان از این قرار بود که یک جوان 20 ساله در حین رانندگی ناگهان کنترل خودرو را از دست داد و پس از برخورد با 3 درخت کنار جاده متوقف شد.

به همین دلیل این راننده بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. در پی تماس تلفنی این راننده، اکیپ اورژانس عازم محل وقوع تصادف شد اما هنگامی که کارکنان اورژانس به این مکان رسیدند راننده مجروح حاضر نشد با آنها همکاری کند.

البته هنگامی که 2 تکنسین اورژانس از آمبولانس دور شدند، راننده مجروح لنگان لنگان خود را به آمبولانس رساند، پشت فرمان پرید و متواری شد. البته چند دقیقه بعد پلیس موفق به دستگیری راننده متخلف شد. گفته می‌شود که وی به دلیل رانندگی تحت تاثیر  مواد مخدر و همچنین سرقت آمبولانس در دادگاه محاکمه خواهد شد.

اخراج به خاطر 5/1 یورو

هامبورگ: انتشار یک خبر در رسانه‌های آلمان موجی از جنجال و هیاهو در این کشور ایجاد کرده است. چندی پیش یکی از فروشگاه‌های بزرگ این کشور صندوقدار باسابقه خود را به اتهام سرقت اخراج کرد. به گفته صاحب فروشگاه، این صندوقدار که 31 سال سابقه خدمت دارد به جرم سرقت 5/1 یورو از کار برکنار شد.

در واقع وی  5/1 یورو کمتر از مبلغ مصوب به حساب صندوق واریز  و به همین دلیل حکم اخراجش را دریافت کرد. در پی انتشار این خبر، بحث‌های داغی در محافل اقتصادی آلمان مطرح شده است.

چندی پیش یکی از روزنامه‌ها نوشت: به چه دلیل یک کارمند را که 31 سال صادقانه خدمت کرده به دلیل کسری 5/1 یورویی از کار برکنار می‌کنند اما مدیر عامل شرکت‌ها و بانک‌هایی که میلیاردها دلار ضرر داده‌اند کماکان در پست قبلی خود باقی می‌مانند.

از سوی دیگر، چند شبکه تلویزیونی از این صندوقدار دعوت کرده‌اند تا در برنامه‌های آنها حضور یابد.

کد خبر 76170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز